شناسایی و کشف ۱۵ دستگاه استخراج رمز ارز در تبریز/ کل شبکه‌ سیم مسی برق تبریز به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود
شناسایی و کشف ۱۵ دستگاه استخراج رمز ارز در تبریز/ کل شبکه‌ سیم مسی برق تبریز به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از شناسایی و کشف ۱۵ دستگاه استخراج رمز غیرمجاز ارز دیجیتال در حوزه‌ی بهره‌‌برداری امور برق ائل‌گلی توسط همکاران این شرکت خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، عباس حسامی با بیان اینکه در کنار کشف‌ مراکز غیرمجاز بزرگ استخراج رمز ارز، روزانه دستگاه‌های غیرمجازی در واحدهای مسکونی و […]



مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از شناسایی و کشف ۱۵ دستگاه استخراج رمز غیرمجاز ارز دیجیتال در حوزه‌ی بهره‌‌برداری امور برق ائل‌گلی توسط همکاران این شرکت خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عباس حسامی با بیان اینکه در کنار کشف‌ مراکز غیرمجاز بزرگ استخراج رمز ارز، روزانه دستگاه‌های غیرمجازی در واحدهای مسکونی و تجاری داخل شهر شناسایی و کشف می‌شوند، اظهار کرد: در راستای کاهش پیک بار شبکه و جلوگیری از خاموشی به سایر مشترکان و همچنین مقابله با انشعابات غیرمجاز، همکاران ما موفق شدند با اطلاع واصله مردمی مبنی بر وجود تعداد قابل توجهی ماینر و کارت گرافیک با مجوز مقام قضایی و با حضور عوامل اداره برق و نیروی انتظامی با حفظ حقوق شهروندی و رعایت موازین شرعی و قانونی، ۴ مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز و کالای قاچاق ماینر را شناسایی و کشف کنند.

وی در تشریح این عملیات گفت: با تلاش همکاران تعداد ۱۵ دستگاه غیرمجاز رمز ارز توسط اکیپ جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز و امور برق ائل‌گلی کشف شد. توان مصرفی دستگاه‌های رمز ارز کشف شده ۳۰ کیلووات بود.

حسامی یادآور شد: این تعداد دستگاه کشف شده از ۴ انشعاب غیرمجاز شامل ۱۰ دستگاه ماینر در منطقه‌ی شمس‌آباد، ۲ دستگاه ماینر در باسمنج، و ۳ دستگاه ماینر از دو انشعاب واقع در منطقه ائل‌گلی کشف و شناسایی شدند.

تا پایان سال ۱۴۰۲، کل شبکه‌ سیم مسی برق تبریز به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز همچنین در تشریح اقدامات پیک بار ۱۴۰۱ گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲، کل شبکه‌ی سیم مسی برق تبریز به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود.

حسامی با بیان اینکه اقدامات زیربنایی مناسبی در برق تبریز برای عبور کم‌عارضه از پیک بار تابستان ۱۴۰۱ اندیشیده شده است، گفت: از میان ۵۹۴ مشترک سنگین دیماندی، ۵۸۸ واحد صنعتی به کنتور هوشمند و ۸۵ واحد به فرمان‌پذیری از مرکز مجهز شده‌اند.

وی یکی از مهمترین مشکلات برق تبریز را مشکل شبکه‌ سیم‌مسی دانست و اضافه کرد: حدود ۲۵ درصد از شبکه‌ی ۳۳۰۰ کیلومتری سیم مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده و طی سال گذشته موفق شدیم ۲۰۰ کیلومتر را به کابل خودنگهدار تبدیل کنیم.

حسامی تصریح کرد: با تبدیل شبکه‌ سیم مسی به کابل خودنگهدار گام بزرگی در جهت مقابله با سرقت، افزایش ایمنی و عایق بودن شبکه، استفاده از چند فیدر روی یک تیر برداشته خواهد شد و برنامه داریم در سال ۱۴۰۱،  بیش از هزار کیلومتر دیگر از شبکه را به کابل خودنگهدار تبدیل کرده و طی دو سال کل شبکه به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

انتهای پیام/