شماره‌گذاری غیرقانونی هزار و ۶۰۰ خودرو وارداتی
شماره‌گذاری غیرقانونی هزار و ۶۰۰ خودرو وارداتی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: از یک هزار و ۹۳۴ دستگاه خودرو وارد شده غیرقانونی یک هزار و ۶۰۰ دستگاه به فروش رفته و حدود ۳۰۰ دستگاه خودروهای وارد شده شماره گذاری نشده‌اند. به گزرش قلم پررس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، ولی ملکی، در تشریح نشست دیروز ( سه‌شنبه ۱۶ مردادماه) […]

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: از یک هزار و ۹۳۴ دستگاه خودرو وارد شده غیرقانونی یک هزار و ۶۰۰ دستگاه به فروش رفته و حدود ۳۰۰ دستگاه خودروهای وارد شده شماره گذاری نشده‌اند.

به گزرش قلم پررس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، ولی ملکی، در تشریح نشست دیروز ( سه‌شنبه ۱۶ مردادماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: نشست  دیروز کمیسیون تا ساعت ۱۶ با حضور آقایان خسرو تاج معاون امور بازرگانی و نوابی معاون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت اتاق ایران برگزار شد، در این جلسه نمایندگان حاضر سوالات خود را در زمینه صنعت و تولید با شرایط جدید ارزی مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگرانی‌ها کمیسیون و مشکلاتی که برای واحدهای تولیدی ایجاد شده است را در این نشست مطرح کردیم، گفت: به هریک از سوالات و نگرانی‌های نمایندگان پاسخ‌ها و توضیحات لازم داده شد؛ اما نمایندگان از پاسخ‌های ارائه شده قانع نشدند.
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه در ادامه نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت حاضر شدند و مجددا سوالات و نگرانی‌های نمایندگان در خصوص چالش‌های پیش‌ روی صنعت کشور مطرح شد، ادامه داد: وزیر قول داد تا واحدهای که مورد آسیب جدی قرار می‌گیرند را بررسی کنند، پیشنهاد شده بود که اگر مواد اولیه و ماشین‌آلات با ارز آزاد تهیه شود دلیلی وجود ندارد تا قیمت محصول از سوی شورای رقابت کنترل شود که در این راستا مباحث جدی مطرح شد و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با این نظر موافق بود.
وی با تاکید بر اینکه صنعت قطعه‌سازی کشور و در پی مشکلات ارزی دچار آسیب جدی شده و در تولید مشکل دارد و ماشین‌آلات ناقص تولید شده در خودروسازی‌های به دلیل کمبود قطعات به چشم می‌خورند، عنوان کرد: باید تدابیری در نظر گرفته شود تا تولید قطعه‌سازان و خودروسان به روال عادی خود بازگردد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست امروز ثبت سفارش غیر قانونی خودرو به چالش کشیده و سوالات متعددی توسط نمایندگان مطرح شد، تصریح کرد: همانگونه که برای اولین بار گزارشی را در کمیسیون مطرح و اعلام کردم که ۶ هزار و ۴۸۱ دستگاه خودرو غیر مجاز ثبت سفارش شده، وزیر صنعت اعلام کردند ضمن اینکه از روز اول که متوجه تخلف شدیم بلافاصله به دستگاه‌های نظارتی موضوع را گزارش کردیم.
ملکی با تاکید بر اینکه بنابر گفته وزیر و از سوی دستگاه‌های نطارتی مورد تایید قرار گرفته از ۶ هزار و ۴۸۱ دستگاه خودرو ثبت سفارش شده یک هزار و ۹۳۴ دستگاه خودرو وارد کشور شده است، عنوان کرد: از یک هزار و ۹۳۴ دستگاه خودرو وارد شده غیرقانونی یک هزار و ۶۰۰ دستگاه به فروش رفته و حدود ۳۰۰ دستگاه خودروهای وارد شده شماره گذاری نشده‌اند./