شرکت ایران در رویداد «ساعت زمین»
شرکت ایران در رویداد «ساعت زمین»

امشب رویداد جهانی «ساعت زمین» در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. به گزارش قلم پرس به نقل از پرس تی وی: ساعت زمین، رویدادی بین المللی است که صندوق جهانی طبیعت، آن را سازماندهی کرده است و هرسال در آخرین شنبۀ ماه مارس از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به وقت محلی کشورهای شرکت کننده به مدت […]

امشب رویداد جهانی «ساعت زمین» در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از پرس تی وی: ساعت زمین، رویدادی بین المللی است که صندوق جهانی طبیعت، آن را سازماندهی کرده است و هرسال در آخرین شنبۀ ماه مارس از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به وقت محلی کشورهای شرکت کننده به مدت شصت دقیقه، برگزار می‌شود.

افراد مختلف با خاموش کردن چراغ‌ها و دستگاه‌های الکترونیکیِ اضافی در این رویداد شرکت می‌کنند. هدف اصلی این طرح آگاهی دربارۀ تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانۀ انرژی است.

ایران نیز امسال با خاموش کردن برق برخی اماکن فرهنگی و تاریخی خود به مدت شصت دقیقه، برای پنجمین سال متوالی همراه با ۱۷۲ کشور دیگر در این رویداد شرکت می‌کند.

ساعت زمین نخستین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی در شهر سیدنیِ استرالیا به اجرا در آمد. به دنبال این اقدام، بسیاری از شهرهای دیگر جهان نیز در این رویداد شرکت کردند.

ایران نخستین حضور خود در ساعت زمین را در سال ۱۳۹۰ و با خاموشی چراغ‌های برج میلاد در تهران انجام داد.

در سال ۱۳۹۱ تعداد بیشتری از شهرها با خاموشی اماکن معروف به این حرکت پیوستند و برج آزادی تهران، سی وسه پل اصفهان و پل سفید اهواز نیز در این سال چراغ‌های خود را خاموش کردند.

درسال ۱۳۹۳ سومین حضور ایران در ساعت زمین با مشارکت شهرهایی چون تهران، تبریز، اصفهان ، پل‌دختر، رشت و قم صورت گرفت.

هشتم فروردین ۱۳۹۴ نیز برنامه ساعت زمین برای چهارمین بار در ایران، با همراهی شهرهای بسیاری برگزار شد.

امشب (۲۹ اسفند ۹۴) برای پنجمین بار، برنامه ساعت زمین در ایران، ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه برگزار می شود.

در زیر تصاویری از برگزاری رویداد ساعت زمین در شهرهای مختلف ایران در ۸ فروردین ۱۳۹۴ را مشاهده می‌کنید:

2e3dbc10-f1f9-4715-8ff9-1790360d74ee 4c1d3400-2ce6-4eb1-b837-3f592942dafe be75a1f6-bb0a-4e8b-ada7-ddc4ee993a70 deb8f211-e602-43a0-aa32-1853d77633ac