شبانه‌روز برای اجرای فرامین رهبری آماده خواهم بود
شبانه‌روز برای اجرای فرامین رهبری آماده خواهم بود

امام جمعه جدید تبریز با تقدیر از خدمات آیت‌الله شبستری و اعتماد رهبر انقلاب گفت: شبانه‌روز برای اجرای فرامین رهبری آماده خواهم بود. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته و  نخستین اقامه نماز جمعه خود در تبریز اظهار کرد: افرادی […]

امام جمعه جدید تبریز با تقدیر از خدمات آیت‌الله شبستری و اعتماد رهبر انقلاب گفت: شبانه‌روز برای اجرای فرامین رهبری آماده خواهم بود.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته و  نخستین اقامه نماز جمعه خود در تبریز اظهار کرد: افرادی که در نماز جمعه حاضر شده‌اند باید به سمت تقوای الهی رفته و خوف از خشیت الهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه به علت مراسم استقبال، خطبه‌های نماز جمعه این هفته کمی مختصر خواهد بود، گفت: از روح شهدای محراب آذربایجان و سایر ائمه جمعه تبریز اجازه می‌خواهم تا در این جایگاه بایستم.

نماینده جدید ولی فقیه در استان با تشکر از مقام معظم رهبری برای عنایت به خود گفت: به صورت شبانه‌روزی برای اجرای فرامین ایشان که در حکم مسؤولیت آمده، اقدام کرده  و با همراهی مردم پیش خواهیم رفت، ادامه‌‌دهنده راه ائمه جمعه‌های دلسوز دیگر تبریز خواهم بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مجتهد شبستری ۲۲ سال در خدمت مردم بوده‌اند، گفت: مردم آذربایجان هیچ‌گاه دلسوزی‌های آیت‌الله شبستری را فراموش نخواهند کرد و ساخت مصلا یکی از اقدامات بزرگ ایشان است.

خطیب جمعه تبریز افزود: ساخت کتابخانه با عظمت در کنار مصلا، سالن همایش، عنایت به حوزه‌های علمیه و سایر خدمات ارزشمند دیگر برای استان از جمله اقدامات این عالم بزرگوار است.

وی یادآور شد: پروژه‌های فرهنگی که توسط آیت‌الله شبستری آغاز شده در صورت عدم اتمام، آنها را  به اتمام خواهیم رساند و خودشان را برای افتتاح دعوت خواهیم کرد.

امام جمعه جدید تبریز با اشاره به اینکه عزت و استقلال کشور از برکت رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود، گفت: سیره، ساده‌زیستی، رهبری، مدیریت  و مردمداری امام خمینی(ره) از نکات برجسته ایشان است که باید مدام تکرار شود تا نسل آینده آشنا شود.

وی خاطرنشان کرد: با رحلت امام خمینی (ره)، آغاز رهبری امام خامنه‌ای آغاز شد که دلاورانه برای انقلاب تلاش کرده و ترور هم شدند، همیشه در کنار مردم بوده و هدایت‌گر خوبی هستند.

نماینده جدید ولی فقیه در استان با تشکر و قدردانی از محبت بی‌دریغ مردم در استقبال از وی اظهار کرد: این لطف مسؤولیت من را سنگین‌تر می‌کند و تمام تلاش خود را برای آذربایجان غیور خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه روزه یگانه عبادت مخفی است که دیده نمی‌شود، گفت: زکات، نماز و غیره عبادت‌هایی است که دیده می‌شوند ولی روزه موجب تقویت عاطفه و اراده انسان می‌شود که دیده نمی‌شود و در جسم و روح خود انسان جاری است.

امام جمعه جدید تبریز افزود: ماه ضیافت خدا ماه بزرگی است که زمینه تقرب الهی را فراهم می‌کند و انسان می‌تواند به حساب خود رسیدگی کند.

نماینده جدید ولی فقیه در استان تأکید کرد: اولین مرحله مراقبت و کنترل نفس این است که انسان با همه جوارح خود شرط ببندد که برای خدا تلاش کند و نفس سرکش را رام کند.

وی با اشاره به اینکه دومین شرط برای حفظ نفس انسان مراقبه است، گفت: هر کس نفس خود را مدیریت نکند و هر چیزی که بخواهد را بگوید و انجام دهد، نفس خود را از بین برده است.

خطیب جمعه تبریز بیان کرد: شرط سوم محاسبه و بازجویی انسان از خود است که باید روزانه انسان از اعمال خود بازجویی کند.

وی ادامه داد: مؤاخذه چهارمین شرط کنترل نفس است که با هر تخلف انسان خود را ملامت و توبیخ کند.

اضافه می‌شود،حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم به عنوان امام جمعه جدید تبریز امروز به احترام پدر خود که امام جمعه موقت تبریز هستند فقط نماز جمعه را اقامه کرد و نماز عصر به امامت حجت‌الاسلام محمدتقی آل‌هاشم،  پدر وی اقامه شد.