شایسته نیست با وجود موفقیت‌ها، یک اشتباه کوچک را برجسته کرد/ با اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه و خبرنگاران، بازتاب ملی و بین‌المللی داشته است
شایسته نیست با وجود موفقیت‌ها، یک اشتباه کوچک را برجسته کرد/ با اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه و خبرنگاران، بازتاب ملی و بین‌المللی داشته است

استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: موفقیت‌های استان در چهار سال گذشته، با اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه و خبرنگاران، بازتاب ملی و بین‌المللی داشته است. به گزارش قلم پرس، اسماعیل جبارزاده در مراسم آغاز تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان در خانه حریری تبریز، با تبریک روز خبرنگار و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، اظهار کرد: در طول چهار […]

استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: موفقیت‌های استان در چهار سال گذشته، با اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه و خبرنگاران، بازتاب ملی و بین‌المللی داشته است.
به گزارش قلم پرس، اسماعیل جبارزاده در مراسم آغاز تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان در خانه حریری تبریز، با تبریک روز خبرنگار و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، اظهار کرد: در طول چهار سال خدمت در استانداری آذربایجان‌ شرقی از تمام اهالی مطبوعات و رسانه نهایت رضایت را دارم؛ زیرا توانمندی‌ها و موفقیت‌های استان با تلاش خبرنگاران معرفی شده است.

وی با بیان اینکه با تلاش شبانه‌روزی اهل قلم، نام تبریز و آذربایجان فراتر از مرزها رفته است، بیان کرد: در طول چهار سال گذشته افتخارات بزرگی نصیب استان شده و تحقق رسالت خبرنگاران در انعکاس این افتخارات، موجب ایجاد امید در جامعه شده است.

جبارزاده با اشاره به برخی از رویدادهای مهم هفته اخیر در استان نظیر انعقاد توافق‌نامه بهینه‌سازی پالایشگاه، مراحل نهایی ثبت جنگل‌‌های ارسباران و همکاری با مؤسسه فناوری اتریش، گفت: امیدوارم موفقیت‌های استان توسط دست و قلم خبرنگاران همچنان منتشر شود تا امید و برکت در استان جاری و ساری شود.

وی اظهار داشت: ادعایی نداریم که تمام امور استان بر وفق مراد است، اما با وجود چنین دستاوردهایی، انتظار می‌رود اصحاب رسانه دروازه‌بانی و اولویت‌بندی اخبار را در دستور کار قرار دهند و نواقص را اول به خود مسئولان منعکس کنند و در صورت عدم رسیدگی آن را رسانه‌ای کنند.

استاندار آذربایجان ‌شرقی با تأکید بر اینکه نمی‌گوییم خبرنگاران، به رسالت خود عمل نکنند، افزود: ما در استان همگی همانند یک خانواده هستیم و در درون هر خانه‌ای هم خوشی و هم ناخوشی وجود دارد؛ رسانه‌ها باید بدانند که قرار نیست فقط ناملایمتی را بیان کنند.

دکتر جبارزاده تصریح کرد: بزرگنمایی اخباری که اذهان عمومی را ممکن است تحت‌ تاثیر سوء قرار دهد، قطعاً به نفع توسعه و جذابیت استان نخواهد بود؛ شایسته نیست که با وجود موفقیت‌های زیاد استان، یک اشتباه کوچک را برجسته کرد و بستر برای فضاسازی دشمنان ایجاد کرد.

وی با یادآوری اینکه آذربایجان‌شرقی، الگوی بارز همدلی بین مردم و بخش‌های مختلف اجرایی و نظارتی است و هیچ استانی در وفاق و همدلی مانند این استان نیست، افزود: در حال حاضر به قدری همدلی در دستگاه‌ها موج می‌زند که دستگاه قضایی به صورت مستقیم وارد فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی شده است و انصاف نیست با این همه خوبی با انعکاس اخبار ناصحیح، چهره غیرشایسته از استان ترسیم کنیم.

استاندار آذربایجان ‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، ایده موزه مطبوعات را ارزشمند توصیف و خاطرنشان کرد: این موزه با پیگیری‌های جامعه خبری و توسط اداره‌کل میراث فرهنگی و با حمایت شهرداری تبریز فراهم شده و تامین محتوا و ایجاد روح فرهنگی آن، باید توسط اصحاب رسانه و با جذب اسناد و آثار تاریخی معتبر صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه قطعاً این موزه جزو موزه‌های پربازدید خواهد بود و برای تبریز ۲۰۱۸ آماده بازدید می‌شود، گفت: از مردم تقاضا داریم اگر اثر مطبوعاتی از امانت گذشتگان در خانه دارند، به این موزه بسپارند و برای این منظور باید فراخوانی داده شود و البته تجهیز این موزه نیز با سرعت هر چه تمام انجام گیرد.

گفتنی است همزمان با روز خبرنگار، تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان با حضور مسئولان استان آذربایجان شرقی در خانه تاریخی حریری تبریز آغاز شد.