سیل مرگبار در یمن تحت محاصره؛ حداقل ۱۳ نفر شامل دو کودک جان باختند
سیل مرگبار در یمن تحت محاصره؛ حداقل ۱۳ نفر شامل دو کودک جان باختند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های یمنی از تلفات و خسارات سیل در بخش‌هایی از صنعاء و دیگر مناطق این کشور خبر دادند. آسوشیتدپرس، بارش‌های شدید باران در استان‌های صنعاء، اِب، شبوه و الحدیده یمن باعث وقوع سیل ویرانگر در این کشور جنگ‌زده و تحت محاصره شده است. طبق گزارش این خبرگزاری، مقام‌های امنیتی […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های یمنی از تلفات و خسارات سیل در بخش‌هایی از صنعاء و دیگر مناطق این کشور خبر دادند.

آسوشیتدپرس، بارش‌های شدید باران در استان‌های صنعاء، اِب، شبوه و الحدیده یمن باعث وقوع سیل ویرانگر در این کشور جنگ‌زده و تحت محاصره شده است.

طبق گزارش این خبرگزاری، مقام‌های امنیتی یمنی خبر دادند که حداقل ۱۳ نفر شامل دو کودک در نتیجه سیل جان خودشان را از دست دادند.

تلفات انسانی سیل در استان‌های اِب، شبوه و الحدیده به ثبت رسیده است؛ استان‌هایی که از ماه گذشته در آنها باران‌های سیل‌آسا به وقوع پیوسته است.

بارش شدید باران، همچنین مشکلات زیادی برای ساکنان استان‌های عدن، تعز و حضرموت یمن ایجاد و منازل مسکونی و خودروهای زیادی را تخریب کرده است.

مرکز ملی هواشناسی یمن در روزهای اخیر طی چند بیانیه‌ از مردم این کشور خواست از مناطق سیل زده دور شوند و اقدامات احتیاطی لازم را اتخاذ کنند.

بیشترین میزان ریزش باران در یمن طی ماه‌های آوریل و آگوست انجام می‌شود و این کشور سابقه سیل‌های ویرانگر و مرگبار را داشته است.

سال گذشته، در نتیجه بارش‌های سیل‌آسا در یمن ده‌ها نفر کشته و ده‌ها هزار نفر مجبور به ترک منازلشان شدند.

وقوع سیل مرگبار و ویرانگر در استان‌های یمن در حالی انجام شده که این کشور همچنان تحت حملات و محاصره ائتلاف متجاوز سعودی قرار دارد.

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ایجاد یک ائتلاف متجاوز و محاصره یمن، حملات همه جانبه علیه فقیرترین کشور عربی را آغاز کردند.

انتهای پیام/م