سومین حادثه ریلی در آمریکا طی یک هفته؛ حریق در قطار حامل مواد خطرناک در «آیووا» +فیلم
سومین حادثه ریلی در آمریکا طی یک هفته؛ حریق در قطار حامل مواد خطرناک در «آیووا» +فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعدازظهر یکشنبه (به وقت محلی در آمریکا) یک قطار در شهر «سیبلی» در شمال غربی ایالت «آیووا» از ریل خارج شد و آتش گرفت. به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پس از این حادثه، منطقه‌ای به شعاع حدود هشت کیلومتر در پی نگرانی‌ها درباره انباشته شدن نیترات آمونیوم که در واگن‌های […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعدازظهر یکشنبه (به وقت محلی در آمریکا) یک قطار در شهر «سیبلی» در شمال غربی ایالت «آیووا» از ریل خارج شد و آتش گرفت.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پس از این حادثه، منطقه‌ای به شعاع حدود هشت کیلومتر در پی نگرانی‌ها درباره انباشته شدن نیترات آمونیوم که در واگن‌های حادثه دیده منتقل می‌شد و در محاصره شعله‌های آتش قرار داشت، تخلیه شد.

به گفته «رابین تیسور» سخنگوی شرکت راه‌آهن «یونیون پاسیفیک»، حدود ۴۷ واگن بر اثر این حادثه از ریل خارج شد اما خدمه قطار آسیب ندیدند. وی گفت که علت این حادثه در دست بررسی است.

شاهدان از بوی تند مواد شیمیایی پخش شده در هوا و همچنین دود متراکم برافراشته از محل حادثه خبر دادند.

 

 

این دومین مورد چنین حادثه‌ای در حدود ۲۴ ساعت در آمریکا و سومین در کمتر از یک هفته بوده است. شنبه عصر هم یک قطار دیگر شرکت راه‌آهن یونیون پاسیفیک درست در ناحیه مرزی ایالت مینه‌سوتا دچار حادثه شد. شش روز پیش از آن نیز یک قطار باری دیگر در ایالت ایلینوی از ریل خارج شده بود. هر سه قطار حامل مواد شیمیایی خطرناک بودند.

انتهای پیام/ص