سوزنچی: کنکور تا چند سال آینده حذف می‌شود
سوزنچی: کنکور تا چند سال آینده حذف می‌شود
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از حذف کنکور تا چند سال آینده خبر داد و گفت: با تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزیابی آموزش از نظر نهادی مقاومت برای حذف کنکور بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

 به گزارش قلم پرس، دهم مهرماه ۱۴۰۲ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در نامه‌ای ماده واحده «تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور» را که بر اساس مصوبه جلسه مورخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی و در جلسه ۸۸۳ مورخ  ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، برای اجرا به وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و امور استخدامی و ستاد تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با هدف استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی، اعتبارسنجی، رتبه بندی و تضمین کیفیت در نظام آموزش کشور به صورت یک سازمان مستقل زیر نظر رئیس جمهور تشکیل خواهد شد.

ابراهیم سوزنچی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه فرامتن شبکه افق، مصوبه سازمان ملی سنجش را بسیار لازم و مفید و در راستای ایجاد هماهنگی و تمرکز در حوزه سنجش و پذیرش و همچنین ارزشیابی و ارزیابی مدارک آموزشی بین همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها و جلوگیری از انواع و اقسام پراکنده کاری‌ها و موازی کاری‌ها در حوزه آموزش کشور دانست.

وی افزود: امسال امتحانات نهایی در هر سه پایه تحصیلی هست، البته یک سری پیش‌ ایرادات جزئی داشت که مرتفع می‌شود. اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم از نظر محتوایی آماده می‌شویم که کنکور را حذف کنیم و سازمان ملی سنجش را تأسیس کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز امیدواری کرد که در ۵ سال آینده کنکور نداشته باشیم.

وی گفت: با تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزیابی آموزش از نظر نهادی مقاومت برای حذف کنکور بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و تا چند سال آینده کنکور جای خود را به امتحانات نهایی خواهد داد.

انتهای پیام/