سودان قانون تحریم رژیم صهیونیستی را لغو کرد
سودان قانون تحریم رژیم صهیونیستی را لغو کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت سودان ۶ ماه بعد از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی قانونی را که برقراری روابط با این رژیم را ممنوع کرده بود لغو کرد. رسانه‌های سودان امروز سه‌شنبه به نقل از شورای وزیران این کشور گزارش دادند که  در جلسه کابینه دولت پیش‌نویس قانونی که «قانون ممنوعیت روابط با […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت سودان ۶ ماه بعد از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی قانونی را که برقراری روابط با این رژیم را ممنوع کرده بود لغو کرد.

رسانه‌های سودان امروز سه‌شنبه به نقل از شورای وزیران این کشور گزارش دادند که  در جلسه کابینه دولت پیش‌نویس قانونی که «قانون ممنوعیت روابط با اسرائیل» لغو می‌کند، تصویب شد.

با این حال، دولت شورای وزیران سودان گفت که موضع این کشور در قبال تشکیل کشور فلسطین در چارچوب طرح دو دولتی ثابت است و لغو نهایی قانون مذکور در جلسه مشترک شورای حاکمیتی، شورای وزیران جهت اجرایی شدن بررسی خواهد شد.

بر اساس قانون تحریم اسرائیل که از ۱۹۵۸ تصویب و اجرا می‌شد، هرگونه داد و ستد، همکاری به هر نحوی با رژیم صهیونیستی و شخصیت‌های وابسته به این رژیم ممنوع است.

سودان بعد از برکناری عمر البشیر، رئیس جمهور سابق این کشور و قدرت گرفتن نظامیان طرفدارن محور سعودی، روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی‌سازی کرد. قبل از سودان، امارات و بحرین و پس از این سه کشور مغرب نیز دست به اقدام مشابه زدند.

انتهای پیام/