«سنت پترزبورگ» میزبان اجلاس مجمع بین پارلمانی جامعه همسود
«سنت پترزبورگ» میزبان اجلاس مجمع بین پارلمانی جامعه همسود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، برای اولین بار بعد از اعلام آغاز همه گیری کرونا روسای پارلمان‌های کشورهای عضو جامعه همسود امروز در روسیه گردهم می‌آیند.  جلسه بهاری مجمع بین پارلمانی جامعه همسود در کاخ «تاوری» سنت پترزبورگ برگزار می‌شود. اجلاس شورای مذکور و نشست عمومی مجمع به ریاست «والنتینا ماتویینکو»، رئیس شورای فدراسیون روسیه […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، برای اولین بار بعد از اعلام آغاز همه گیری کرونا روسای پارلمان‌های کشورهای عضو جامعه همسود امروز در روسیه گردهم می‌آیند.

 جلسه بهاری مجمع بین پارلمانی جامعه همسود در کاخ «تاوری» سنت پترزبورگ برگزار می‌شود. اجلاس شورای مذکور و نشست عمومی مجمع به ریاست «والنتینا ماتویینکو»، رئیس شورای فدراسیون روسیه برپا می‌شود.

برای اولین بار بعد از اعلام همه گیری کرونا در این رویداد روسای مجالس آذربایجان، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، ازبکستان به صورت حضوری و روسای مجالس بلاروس و تاجیکستان به صورت مجازی شرکت می‌کنند.

امروز با حضور هیئت های پارلمانی کشورهای عضو کنفرانس بین المللی پارلمانی تحت عنوان «چالش و تهدیدات جهانی در شرایط همه گیری کرونا، تروریسم و افراط گرایی» در همکاری با ساختارهای شریک بین المللی، برگزار می‌شود.

در همین روز همچنین جلسه شورا برپا می‌شود که در آن روسای هیئت‌ها در مورد مشارکت ناظران بین المللی از مجمع بین پارلمانی در مبارزات انتخاباتی در قلمرو جامعه همسود، فعالیت‌های موسسه بین المللی نظارت بر توسعه دموکراسی مجمع بین پارلمانی همسود و تعدادی دیگر از مسائل را بررسی می‌کنند.

فردا پنجاه و دومین دور نشست مجمع بین پارلمانی همسود برگزار و در جریان آن مسئله تنظیم قانون گذاری فرآیندهای مهاجرت در دوره همه گیری و نقش پارلمان‌های کشورهای عضو در آن از موضوعات اصلی خواهند بود.

تمام رویدادهای مربوط به جلسه بهاری مجمع بین پارلمانی همسود مطابق با الزامات ضد اپیدمی برگزار خواهند شد.

انتهای پیام/