سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور تاتارستان به تبریز
سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور تاتارستان به تبریز

دستیار رئیس جمهور تاتارستان با اشاره به تحولات و پیشرفت‌های آذربایجان شرقی در سال‌های اخیر، بر علاقه‌مندی دولت متبوعش به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این استان تأکید کرد و از سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور تاتارستان به تبریز خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، آلگ کاروبچنکو معاون نخست‌وزیر و وزیر صنعت جمهوری تاتارستان  پیش از […]



دستیار رئیس جمهور تاتارستان با اشاره به تحولات و پیشرفت‌های آذربایجان شرقی در سال‌های اخیر، بر علاقه‌مندی دولت متبوعش به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این استان تأکید کرد و از سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور تاتارستان به تبریز خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، آلگ کاروبچنکو معاون نخست‌وزیر و وزیر صنعت جمهوری تاتارستان  پیش از ظهر امروز در دیدار هیأت اقتصادی و تجاری جمهوری تاتارستان با استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سفر پنج روزه هیأت اقتصادی این جمهوری به ایران، اظهار کرد: امیدوارم در جمع‌بندی این سفر در تبریز به نتایج خوبی برسیم.
 
وی با ابلاغ سلام رئیس جمهور تاتارستان به استاندار آذربایجان شرقی، توسعه حمل‌ونقل را یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های هیأت اقتصادی تاتارستان برشمرد و گفت: آذربایجان شرقی با وجود همسایگی با چند کشور و بهره‌مندی از منطقه آزاد، یکی از ظرفیت‌های خوب در این زمینه است.
 
کاروبچنکو افزود: آذربایجان شرقی یکی از مناطق مهم و اولویت‌دار برای توسعه روابط است و ما از گسترش هر نوع همکاری با این استان استقبال می‌کنیم.
 
قاضی نور باکروف، دستیار رئیس جمهور تاتارستان هم در این دیدار با اشاره به تحولات و پیشرفت‌های آذربایجان شرقی در سال‌های اخیر، بر علاقه‌مندی دولت متبوعش به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این استان تأکید کرد و از سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور تاتارستان به تبریز خبر داد.
 
هیأت اقتصادی و تجاری جمهوری تاتارستان در آخرین روز سفر ۵ روزه خود به ایران، در تبریز حضور یافته و ضمن دیدار با مقامات دولتی و فعالان بخش خصوصی این استان، از چند واحد تولیدی و صنعتی در تبریز بازدید می‌کنند.
 
این هیأت که متشکل از مسئولان دولتی و مدیران و نمایندگان شرکت‌های بزرگ این جمهوری در حوزه‌های مختلف است، در نشستی با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی، اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و نمایندگان بخش خصوصی استان، زمینه‌های همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و صنعتی با استان آذربایجان شرقی را بررسی خواهند کرد.

گازرش فارس حاکی است، جمهوری تاتارستان (به تاتاری: Татарстан)(به روسی: Респу́блика Татарста́н, Respublika Tatarstan) یکی از جمهوری‌های روسیه است. پایتخت تاتارستان شهر کازان است.

تاتارها یکی از بزرگترین قوم‌های ترک‌زبان می‌باشند که در سراسر روسیه و برخی دیگر از جمهوریهای آسیای مرکزی و قفقاز پراکنده‌اند.

انتهای پیام/