سفر «خلیل‌زاد» به دوشنبه؛ اوضاع افغانستان محور رایزنی
سفر «خلیل‌زاد» به دوشنبه؛ اوضاع افغانستان محور رایزنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سراج الدین مهر الدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان و «زلمی خلیل‌زاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در شهر دوشنبه ملاقات کردند. در جریان این دیدار موضوعات روابط دوجانبه، منطقه ای و همکاری در قالب های چندجانبه بررسی و در مورد جنبه های مختلف وضعیت فعلی افغانستان به […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سراج الدین مهر الدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان و «زلمی خلیل‌زاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در شهر دوشنبه ملاقات کردند.

در جریان این دیدار موضوعات روابط دوجانبه، منطقه ای و همکاری در قالب های چندجانبه بررسی و در مورد جنبه های مختلف وضعیت فعلی افغانستان به ویژه روند مذاکرات صلح بین‌الافغانی، برگزاری کنفرانس صلح در استانبول، خروج نیروهای خارجی از افغانستان و مسائل مهم منطقه ای و جهانی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وزیر خارجه تاجیکستان گفت: «دوشنبه» از موقعیت دولت افغانستان و تلاش های جامعه جهانی برای تامین امنیت و صلح و ثبات در این کشور، حمایت می کند.

ضمن بررسی روابط دو کشور در قالب های چندجانبه، طرفین از همکاری و هماهنگ سازی مواضع در چارچوب سازمان های بین المللی از جمله در سازمان ملل متحد، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی اظهار رضایت کردند.

در این راستا، طرفین به لزوم تقویت همکاری در زمینه مبارزه مشترک با تهدیدات و چالش های مدرن، ازجمله تروریسم، افراط گرایی، قاچاق مواد مخدر و سایر جرائم سازمان یافته فراملی اشاره کردند.

در جریان این ملاقات همچنین بر لزوم پیگیری مستمر مسائل رشد و گسترش همکاری ها بین تاجیکستان و ایالات متحده آمریکا تاکید شد.

انتهای پیام/ح