سرمایه گذاری چینی ها در منطقه آزاد ارس
سرمایه گذاری چینی ها در منطقه آزاد ارس

تفاهم نامه همکاری بین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و مدیرعامل شرکت گییرفان چین در این منطقه آزاد در زمینه ارتقای فناوری امضا شد. به گزارش قلم پرس به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، در نشست مشترک بین مدیرعامل و معاونان سازمان منطقه آزاد ارس با مدیران […]

تفاهم نامه همکاری بین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و مدیرعامل شرکت گییرفان چین در این منطقه آزاد در زمینه ارتقای فناوری امضا شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، در نشست مشترک بین مدیرعامل و معاونان سازمان منطقه آزاد ارس با مدیران این شرکت چینی، شرایط سرمایه گذاری و نحوه همکاری شرکت های دو کشور بررسی شد.
مدیر عامل منطقه آزاد ارس در این نشست بر لزوم همکاری های دوسویه برای ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی و سرمایه گذاری های مشترک در این منطقه آزاد تاکید کرد.
محسن خادم عرب باغی، نیاز صنایع ایران را ارتقای فناوری و تولید محصولات استاندارد برای حضور در بازارهای جهانی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه مناطق آزاد نقش بسیار برجسته و مهمی در ایجاد توسعه پایدار و رونق کسب و کار در کشورهای توسعه یافته دارند، گفت: مناطق آزاد می توانند خاستگاه جهانی شدن و الگویی برای تولیدات سرزمین اصلی باشند.
شیونگ وی چن، مدیرعامل شرکت چینی ‘گییرفان’ نیز با بیان اینکه بیش از یکهزار و ۴۰۰ شرکت فعال در قالب انجمن صنایع در چین فعالیت دارند، گفت: آماده همکاری برای حل مشکلات صنایع منطقه آزاد ارس و اجرای هر نوع پروژه در قالب فاینانس و انتقال فناوری در این منطقه هستیم.
بر اساس این گزارش، این تفاهم نامه به منظور ایجاد یک روش نوین در بهبود بهره وری تولید، کاهش مصرف انرژی در خطوط تولید، حفظ محیط زیست و توسعه فناوری به وسیله برنامه تبادل فناوری بین دو کشور امضا شده است .
بر این اساس معرفی شرکت های چینی و کمک برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی منطقه آزاد ارس، معرفی مشتریان چینی برای واردات از منطقه آزاد ارس، کمک به شرکت های فعال ارس برای ورود به بازارهای بین المللی، راه اندازی خوشه های صنعتی، کمک به شهرک های صنعتی شیمیایی و شهرک های صنعتی روباتیک ارس و جذب سرمایه گذار مرتبط، معرفی شرکت های مالی، بانکداری، بیمه و فناوری اطلاعات برای افزایش توانایی خدمات صنعتی در منطقه آزاد ارس از مفاد این تفاهم نامه است.
منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در شمال غرب استان آذربایجان شرقی (شهرستان های جلفا، کلیبر و خداآفرین) واقع شده و بنا بر ارزیابی های صورت گرفته از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران، پس از منطقه آزاد کیش، دومین منطقه آزاد توسعه یافته و در حال رشد کشور است.