سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی بخش خصوصی در صنایع  آذربایجان‌شرقی طی یکسال
سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی بخش خصوصی در صنایع  آذربایجان‌شرقی طی یکسال

[ad_1] استاندار آذربایجان‌شرقی از سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی بخش خصوصی در صنایع استان در یک سال گذشته خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم ظهر استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در رونمایی از ۱۱ طرح فناورانه و دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان  با اشاره با نامگذاری امسال اظهار کرد: مدیریت اجرایی استان از هر […]

[ad_1]


استاندار آذربایجان‌شرقی از سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی بخش خصوصی در صنایع استان در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم ظهر استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در رونمایی از ۱۱ طرح فناورانه و دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان  با اشاره با نامگذاری امسال اظهار کرد: مدیریت اجرایی استان از هر پشتیبانی و اقدام لازم تسهیل‌گری برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

وی، لزوم عملیاتی شدن طرح‌های پژوهشی نظری در مراکز دانشگاهی را یادآور شد و  افزود: دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید در واحدهای تولیدی برای رفع نیازهای جامعه نقش‌آفرینی کنند تا عقب‌ماندگی تاریخی کشورمان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین جبران شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان باید مرکز هدایت بازیگران عرصه دانش بنیان باشد، خاطرنشان کرد: برای پیشبرد اقتصاد دانش‌بنیان نیاز به هماهنگی و هم‌راستایی مجموعه فعالان این عرصه است که پارک علم و فناوری استان این مسیر را با فراگیرترین چتر علمی خود هموار کند.

خرم با اشاره به سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی بخش خصوصی در صنایع استان در یک سال گذشته متذکر شد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید با حضور در صنایع بزرگ، موتور پیشران اقتصاد کشور در حوزه‌های مختلف باشند.

وی ابراز امیدواری کرد با تجمیع دانشمندان، شرکت‌های دانش‌بنیان و بازیگران عرصه فناوری و دانش‌بنیان، راه‌اندازی کارخانه نوآوری، تقویت صندوق‌های پژوهش و فناوری و توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان، تبریز به جایگاه اصلی خود در این عرصه برسد.

 راه‌اندازی صندوق‌های پژوهش و فناوری

واعظی رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌شرقی هم راه‌اندازی صندوق‌های پژوهش و فناوری، افتتاح مرکز تعاملات فناوری ایران و چین، واگذاری اراضی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و ایجاد مرکز نوآوری ورزقان از مهم‌ترین دستاوردهای این پارک در یک سال اخیر ذکر کرد و گفت: مراکز رشد چاراویماق، مرند و سراب و خانه خلاق هریس هم بزودی افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: در سایه تلاش‌ها و اقدامات انجام شده، پارک علم و فناوری استان اخیرا به عنوان پارک سطح یک و توسعه یافته ارزیابی شد.

فلاح مشاور استاندار آذربایجان ‌شرقی در حوزه فناوری و نوآوری هم از راه‌اندازی پردیس‌های علم و فناوری سلامت و کشاورزی استان در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: همه تلاش‌های اکوسیستم فناوری استان این است که حوزه دانش‌بنیان، محور توسعه استان و موتور محرکه صنایع باشد.

به گزارش فارس، ۱۱ طرح فناورانه و دانش‌بنیان که رونمایی شد شامل ۹ محصول شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان، کارخانه دانش‌بنیان تولید کوره‌های ریخته‌گری در تبریز و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه مراغه بود.

انتهای پیام/س


[ad_2]