سردار آزمون قهرمان جدید فوتبال در سن پترزبورگ روسیه
سردار آزمون قهرمان جدید فوتبال در سن پترزبورگ روسیه

سردار آزمون مهاجم ایرانی زنیت سن پترزبورگ که بهترین بازیکن ماه مارس لیگ برتر باشگاه های روسیه شده این روزها به قهرمان جدید فوتبال در سن پترزبورگ پایتخت فرهنگی روسیه تبدیل شده است. به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا، مردم سن پترزبورگ با توجه به دفاع حماسی از خاک خود در طول دو […]

سردار آزمون مهاجم ایرانی زنیت سن پترزبورگ که بهترین بازیکن ماه مارس لیگ برتر باشگاه های روسیه شده این روزها به قهرمان جدید فوتبال در سن پترزبورگ پایتخت فرهنگی روسیه تبدیل شده است.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا، مردم سن پترزبورگ با توجه به دفاع حماسی از خاک خود در طول دو سال محاصره ارتش آلمان نازی، در روسیه به وطن پرستی و مقاومت مشهور هستند، همین مساله باعث می شود آنان در فوتبال هم اهمیت بیشتری به روس ها بدهند بنابراین باز کردن جای خود به عنوان یک لژیونر خارجی در دل آنها کار چندان راحتی به حساب نمی آید.
اما به نظر می رسد سردار آزمون مهاجم ایرانی تیم فوتبال زنیت سن پترزبورگ در زمان کوتاهی توانسته در میان فوتبال دوستان سن پترزبورگ جایی برای خود باز کند.
حتی هالک (بازیکن برزیلی) زنیت که کسی شکی در توانایی های او نداشت نیز نتوانست در سن پترزبورگ شروع مقتدرانه و موفقی همچون سردار آزمون را تجربه کند.
جیوانیلدو ویرا د سوزا معروف به هالک از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ مهاجم زنیت بود و موفق شد در ۹۷ بازی ۵۶ گل برای این تیم به ثمر برساند، او اکنون در شانگهای چین بازی می کند.
به عقیده برخی از صاحبنظران فوتبال در روسیه، آزمون علاوه بر اینکه توانسته خود را به طور کامل با شرایط لیگ قهرمانی باشگاه های روسیه وفق دهد به سرعت نیز با بازیکنان تیم جدیدش سازگار شده است.
آزمون برای نخستین بار است که در تیمی هجومی بازی می کند چرا که تیم های قبلی او شامل کازان و رستوف هرگز سرتاسر هجومی نبودند.
ضمن اینکه آرتم دزوبا هافبک پرآوازه زنیت و تیم ملی روسیه نیز توانسته به خوبی از ماموریت خود برای هموار کردن مسیر گلزنی مهاجمان تیم زنیت از جمله سردار برآید.
دزوبا در بازی زنیت با اورنبورگ که سردار دو گل زد، نقش ویژه ای در قراردادن مهاجمان تیمش در موقعیت گلزنی داشت.
جدا از بازی اسپارتاک و زنیت، هنوز یاران سردار آزمون با دیگر تیم های بزرگ روسیه در این فصل مسابقه نداده اند، بنابراین عملکرد سردار در برابر تیم های مدعی و مطرح روسیه همچون لکوموتیو مسکو، کراسنادار و زسکا اهمیت دوچندانی خواهد یافت چرا که نگاه مردم درسن پترزبورگ به بازیکن ایرانی تیم زنیت است که در چند ماه اخیر نشان داده گلزنی تمام عیار است.