ستاد اربعین و وزارت کشور دخالتی در قیمت گذاری وسایل حمل و نقل هوایی و زمینی ندارد
ستاد اربعین و وزارت کشور دخالتی در قیمت گذاری وسایل حمل و نقل هوایی و زمینی ندارد

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: وزارت کشور و ستاد مرکزی اربعین هیچ نقشی در قیمت گذاری برای ناوگان حمل و نقل عمومی ندارند و این موضوع ربطی به وزارت کشور و ستاد اربعین ندارد. ب گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، شهریار حیدری  با اشاره به پخش خبری اشتباه در بخش های خبری […]

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: وزارت کشور و ستاد مرکزی اربعین هیچ نقشی در قیمت گذاری برای ناوگان حمل و نقل عمومی ندارند و این موضوع ربطی به وزارت کشور و ستاد اربعین ندارد.

ب گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، شهریار حیدری  با اشاره به پخش خبری اشتباه در بخش های خبری ۲۰:۳۰و ۲۱ درباره قیمت گذاری ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: در این خبر، وزارت کشور و ستاد مرکزی اربعین مرجع تعیین قیمت ناوگان حمل و نقل زمینی و هوایی برای مراسم اربعین معرفی شده اند.

وی همچنین ادامه داد: از سویی یکی از مصوبات ستاد مرکزی اربعین که مهر محرمانه داشته است نیز در این بخش های خبری به نمایش درآمده است؛ در حالی که پخش این مصوبه محرمانه پیامد داشته و غیرقانونی است.

حیدری با اشاره به اینکه بندهای این مصوبه بدرستی به اطلاع مردم نرسید تصریح کرد: قیمت گذاری نرخ ناوگان  حمل و نقل هوایی و زمینی وظیفه وزارت کشور و ستاد مرکزی اربعین نیست. در یکی از بندهای مصوبه ستاد مرکزی اربعین  آمده  که وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی که دارای جایگاه قانونی برای قیمت گذاری حمل و نقل عمومی است را موظف کرده است که با رعایت حال شهروندان و زائران و در نظر گرفتن مقررات، برای کاهش قیمت ها تلاش کند. حتی در مصوبه آمده است که اجحافی در حق زائران نشود. در صورت پخش درست این خبر،  مشخص می شد وزارت کشور و ستاد اریعین نقشی در قیمت گذاری حمل و نقل هوایی و زمینی ندارد و این موضوع وظیفه سایر دستگاه هاست.

وی در پایان گفت: وظیفه ستاد مرکزی اربعین سیاستگذاری کلان برای برگزاری مراسم اربعین است. ستاد مرکزی اربعین، کمیته های سیزده‌گانه و ستادهای استانی برای ارائه خدمات به زائران تلاش زیادی می کند که صداو سیما بهتر است به این خدمات بپردازد.