ساعی: موضوع ورود بانوان به ورزشگاه‎ها به راحتی قابل حل است /پدیده “دختران مردنما” حاصل مقاومت در برابر خواست عمومی بانوان
ساعی: موضوع ورود بانوان به ورزشگاه‎ها به راحتی قابل حل است /پدیده “دختران مردنما” حاصل مقاومت در برابر خواست عمومی بانوان

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه موضوع ورود بانوان به ورزشگاه‎ها به راحتی قابل حل است، گفت: حضور محدود امروز بانوان نشانه خوبی برای حل موضوع حضور خانوادگی در ورزشگاه‎ها است. به گزارش قلم پرس، زهرا ساعی با یادآوری پیگیری‌های فراکسیون بانوان مجلس برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، عنوان کرد: حضور البته محدود امروز […]

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه موضوع ورود بانوان به ورزشگاه‎ها به راحتی قابل حل است، گفت: حضور محدود امروز بانوان نشانه خوبی برای حل موضوع حضور خانوادگی در ورزشگاه‎ها است.

به گزارش قلم پرس، زهرا ساعی با یادآوری پیگیری‌های فراکسیون بانوان مجلس برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، عنوان کرد: حضور البته محدود امروز بانوان در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی تیم‌های ملی ایران و بولیوی گامی رو به جلو برای صدور مجوز ورود آزادانه بانوان به ورزشگاه‌ها است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فراکسیون زنان مجلس بر ایجاد فضای امن و مناسب برای حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها تأکید داشت؛ در شرایط کنونی بدون حضور بانوان در ورزشگاه‎‌ها، بسیاری از خانواده‎ها حتی پسران جوان و نوجوان خود را نمی‌توانند راهی استادیوم‌های ورزشی کنند لذا درخواست بهبود فضا و فراهم شدن زیرساخت‌ها برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را از مقامات مسئول داشتیم.

وی با یادآوری حضور تماشاگران خانم در مسابقات جهانی والیبال، عنوان کرد: این مسابقات در فضایی مساعد و با نشاط برگزار شد و هیچ اتقاق منفی رخ نداد؛ بنابراین ما تجربه حضور موفق بانوان در ورزشگاه‌ها را داریم و می‌توانیم از این تجربه برای رقابت‌های بزرگ‌تر نیز استفاده کنیم.

پدیده “دختران مردنما” حاصل مقاومت در برابر خواست عمومی بانوان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: مقاومت در برابر خواست عمومی بانوان موجب شده بود که اخیرا بانوان در شمایل آقایان وارد ورزشگاه‌ها شوند که این مسئله به هیچ عنوان شایسته کشور و بانوان ایرانی نیست و این رفتار و عکس العمل پاسخی است به سخت‌گیری‌هایی که در این حوزه وجود دارد.

ساعی حضور بانوان در ورزشگاه‌‎ها را موضوعی قابل مدیریت خواند که باید تا پیش از اینکه تبدیل به بحرانی اجتماعی شود آن را به طور کامل حل کنیم و گفت: در عین حال امروز به نظر می‌‎رسد با نصب دوربین‌های متعدد نظارتی در ورزشگاه‌ها و سامان دادن درهای ورودی ورزشگاه‌ها خانواده‌ها بتوانند به راحتی در ورزشگاه‌ها حاضر شوند.

وی تصریح کرد: مجوز امروز برای ورود محدود بانوان در ورزشگاه‌ها نشان می‌دهد که بانوان می‌‎توانند در استادیوم‌ها حاضر شوند و با ایجاد فضایی امن در ورزشگاه‌ها به شور و نشاط اجتماعی نیز کمک شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس تأکید کرد: با توجه به خواست مجامع بین المللی ورزشی از فدراسیون فوتبال، باید به این سمت حرکت کنیم که ورود بانوان به ورزشگاه‌ها به مسئله‌ای عادی تبدیل شود و با اطمینان در این مسیر گام برداریم./