ساخت سامانه شناسایی شناورهای زیر سطحی در ایران
ساخت سامانه شناسایی شناورهای زیر سطحی در ایران

سامانه سونار سروش با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شیراز رونمایی شد. به گزارش قلم پرس به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، امیر دریا دار حبیب الله سیاری گفت: این سامانه با تلاش متخصصان و مهندسان صنایع الکترونیک شیراز ساخته شده و در زمینه کشف، شناسایی و مراقبت شناورهای سطحی […]

سامانه سونار سروش با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شیراز رونمایی شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، امیر دریا دار حبیب الله سیاری گفت: این سامانه با تلاش متخصصان و مهندسان صنایع الکترونیک شیراز ساخته شده و در زمینه کشف، شناسایی و مراقبت شناورهای سطحی دریایی کاربرد دارد.
وی افزود: سامانه سونار یکی از فناوری های روز دنیاست که با نصب روی بدنه ناوشکن های جنگی، توانایی آشکارسازی و ردیابی اهداف زیر آب، شناسایی موانع زیرسطحی، اعلام تهدیدات اژدرهای دریایی و مشخصات تهدیدات به مرکز کنترل و فرماندهی شناور را دارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دستاوروها و تولیدات مختلف در حوزه های الکترونیک دریایی و زیر دریایی، اویونیک، ناوبری هوا دریا و سامانه های راداری صنایع الکترونیک شیراز ، موجب ارتقای توان رزمی نیروی دریایی و تبدیل این مجموعه به قطب الکترونیک کشور و تکیه گاه مطمئن  نیروهای مسلح و نیروی دریایی ارتش شده است.