ساخت‌وساز غیرمجاز با مصالح ساختمانی قاچاق در تبریز/ استیضاح شهردار یکی از دلایل افت جلسات شورا
ساخت‌وساز غیرمجاز با مصالح ساختمانی قاچاق در تبریز/ استیضاح شهردار یکی از دلایل افت جلسات شورا

به گزارش قلم پرس از تبریز، روح الله رشیدی امروز در سومین نشست خبری با حضور اصحاب رسانه  اظهار کرد: سعی می‌کنم تمام مسائل مربوط به شهر را نه به عنوان مدافع و یا مخالف شهرداری بلکه به عنوان یک عضو برای همه بازگو کنم. وی در پاسخ به سئوالی در رابطه با وضعیت تملک خانه منتسب […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، روح الله رشیدی امروز در سومین نشست خبری با حضور اصحاب رسانه  اظهار کرد: سعی می‌کنم تمام مسائل مربوط به شهر را نه به عنوان مدافع و یا مخالف شهرداری بلکه به عنوان یک عضو برای همه بازگو کنم.

وی در پاسخ به سئوالی در رابطه با وضعیت تملک خانه منتسب به باقرخان بیان کرد: تملک این خانه باتوجه به ابعاد منطقه و کیفیت حاکم بر آن محیط پروژه‌ای سنگین بوده که زمان‌بر است، موضوع هم فقط تملک خانه نبوده و شهرداری می‌خواهد تمام محیط را به منظور ایجاد مجموعه فرهنگی و تاریخی تملک کند.

رشیدی ادامه داد: شورای شهر برای شهرداری چنین تکلیف کرد تا در برنامه آتی خود تملک محدوده را عهده‌دار شده  تا هم ساکنان محله از وضعیت موجود نجات داده شود و هم فرصتی برای اتفاقات دیگری فراهم کند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بازدیدهای اخیر از حاشیه شهر توضیح داد: مجموعه مدیریت شهری جدید از آغاز فعالیت خود چندین بازدید از حاشیه شهر داشته و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ کرده است، یکی از فوری‌ترین اقدامات هم در این زمینه شکل‌گیری قرارگاهی توسط شهرداری با عنوان قرارگاه اقدام بوده که جلسات مختلفی در رابطه با حاشیه‌نشینی برگزار می‌شود.

رشیدی ابراز کرد: از جمله تصمیمات دیگر امتداد مسیر ۴۲ متری به کوثر شرقی بود، همان‌طور که می‌دانید در گذشته یک پروژه افسانه‌ای در این محدوده تعریف شده بود که در سال ۹۲ شروع به تملک کردند و متاسفانه نیمه‌کاره و راکد ماند و دلیل آن اختلاف ارتفاع بود و امکان ادامه نداشت.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: پروژه امتداد ۴۲ متری به پاسداران می‌تواند به عنوان بزرگترین پروژه شهری از حیث تاثیرگذاری نام‌گذاری شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در لایحه‌ ارسالی به شورای شهر که فعلا به تصویب نرسیده ، پیرو همان قرارگاه اقدام یک ضابطه در مناطق که اراضی ملی بوده، تعریف شده و در این مناطق اجازه ساخت‌وساز غیرمجاز داده نمی‌شود چراکه در این مناطق ساخت‌وساز غیرمجاز با مصالح ساختمانی قاچاق باعث ساخت منازل مسکونی ناایمن شده است.

رشیدی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص یکسان‌سازی مزار شهدا اظهار کرد: در خصوص این موضوع تحقیق و تفحصی صورت نگرفته است، مستحضرید که یکی از موضوعات مطرح شده در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر موضوع ساماندهی گلزار شهدا بود که بنیاد شهید، گلزار شهدا و گروه‌های مردمی توافق کرده بودند از تخریب‌ها جلوگیری شود.

این عضو شورای شهر تبریز در پاسخ به سوالی در خصوص استیضاح شهردار توضیح داد: استیضاح به موضوعی جاری تبدیل شده و قابل تحلیل است، یکی از دلایلی که کیفیت جلسات شورا افت کرده درگیری ذهن برخی از اعضا به این مساله است، اینکه ذهن برخی از اعضا به جای تقسیم وظایف و رسیدگی به موضوعات مشغولِ استیضاح شهردار است قابل تحلیل است و دلایل آن را خواهم گفت.