زنوزی:  می‌توان با افزایش تعداد بازیکنان خارجی قیمت بازیکنان داخلی را متعادل کرد/ باشگاه‌های دولتی به راحتی از جیب دولت و مردم شارژ می شوند
زنوزی:  می‌توان با افزایش تعداد بازیکنان خارجی قیمت بازیکنان داخلی را متعادل کرد/ باشگاه‌های دولتی به راحتی از جیب دولت و مردم شارژ می شوند

[ad_1] مالک باشگاه تراکتور گفت: می‌توان با افزایش تعداد بازیکنان خارجی، قیمت بازیکنان داخلی را متعادل کرد؛ چرا که دستمزد بازیکنان خارجی با احتساب قیمت دلار بازهم از بازیکنان داخلی پایین‌تر است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، «محمدرضا زنوزی مطلق» ظهر امروز در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه ورزش و مردم، در رابطه با مشکلات باشگاه‌های […]

[ad_1]


مالک باشگاه تراکتور گفت: می‌توان با افزایش تعداد بازیکنان خارجی، قیمت بازیکنان داخلی را متعادل کرد؛ چرا که دستمزد بازیکنان خارجی با احتساب قیمت دلار بازهم از بازیکنان داخلی پایین‌تر است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، «محمدرضا زنوزی مطلق» ظهر امروز در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه ورزش و مردم، در رابطه با مشکلات باشگاه‌های خصوصی برای رقابت با بخش دولتی، اظهار داشت: در همه جای دنیا در تمام حوزه‌ها همچون صنعت و خدمات، بخش خصوصی توان رقابت با بخش دولتی را ندارد؛ چرا که باشگاه‌های دولتی به راحتی از جیب دولت و مردم شارژ مالی می‌شوند و عین خیالشان هم نیست. مدیران‌ دولتی فقط به فکر امروز هستند تا هواداران علیه‌شان حرف نزنند، فقط به این موضوع توجه دارند که پشت سرشان حرف و حدیثی نباشد. نحوه هزینه‌کرد و صرفه‌جویی برای‌شان مهم نیست و به راحتی بخش خصوصی را دور می‌زنند.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه چه پیشنهادی برای کنترل قیمت بازیکنان داخلی دارید؟ گفت: ما با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال به مشکلات باشگاه‌های خصوصی اشاره کرده‌ایم. در اقتصاد، میزان عرضه و تقاضا رابطه مستقیمی با قیمت دارد. به عنوان مثال، هر باشگاه لیگ برتری می‌تواند حداکثر از ۲۰ بازیکن بزرگسال استفاده کند که با احتساب ۱۶ تیم‌ لیگ برتری، ۳۲۰ بازیکن بزرگسال در لیگ برتر ایران شاغل هستند که برای متعادل کردن بازار، باید علاوه بر این تعداد بازیکن، مجوز جذب سه الی چهار بازیکن خارجی هم به تیم‌ها اضافه شود تا علاوه بر کنترل قیمت‌ها، کیفیت لیگ برتر نیز افزایش یابد؛ در این صورت در بازی‌های آسیایی نیز حرفی برای گفتن خواهیم داشت؛ البته به شرطی که بازیکنان خارجی با کیفیتی وارد فوتبال مان شوند.

زنوزی افزود: تیم‌های خصوصی اهدافی دارند که باعث می‌شود دنبال بازیکن بی‌کیفیت خارجی نروند. البته در برخی موارد اشتباهاتی رخ می‌دهد و من هم در این زمینه اشتباه کرده‌ام؛ با این حال تمام بازیکنان خارجی که طی این سال‌ها جذب کرده‌ایم باکیفیت بوده‌اند و تنها چند نفر از آنان با ما به مشکل خورده‌اند و یا نتوانسته‌اند اینجا بمانند.

مالک باشگاه تراکتور با تاکید بر اینکه می‌توان با افزایش تعداد بازیکنان خارجی قیمت بازیکنان داخلی را متعادل کرد، توضیح داد: ریکاردو آلوز به عنوان بهترین بازیکن لیگ در اختیار ماست و صفا هادی و گوستاوو هم بسیار باکیفیت هستند و اخیرا یک بازیکن خارجی دیگر هم جذب کرده‌ایم. دستمزد این بازیکنان خارجی با این قیمت دلار، بازهم از دستمزد بازیکنان داخلی پایین‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: درآمد تیم‌ها حتی پنج درصد از هزینه‌ها را کفاف نمی‌دهد؛ چون خبری از درآمدهای ناشی از حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی نیست. پس مسئولان در چنین وضعیتی برای کنترل بازار و کاهش هزینه‌ها باید قوانینی تدوین کنند. نمی‌شود که هر سال هزینه‌ها دو الی سه برابر افزایش پیدا کند و در سوی دیگر درآمد ثابت باشد.

پایان پیام/


[ad_2]