زندگی نیم میلیون تبریزی در حاشیه
زندگی نیم میلیون تبریزی در حاشیه

[ad_1] پیشنهاد شهردار تبریز مبنی بر اعطای تسهیلات به خانوارهای حاشیه‌نشین جهت ساماندهی ۴۸ هکتار بافت ناکارآمد مورد تصویب شورای اسلامی شهر قرار گرفت. به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار امروز در جلسه امروز شورای اسلامی شهر با اشاره به وجود ۴۸ هکتار بافت حاشیه ای و جمعیت ۵۰۰ هزار نفری ساکن در این […]

[ad_1]


پیشنهاد شهردار تبریز مبنی بر اعطای تسهیلات به خانوارهای حاشیه‌نشین جهت ساماندهی ۴۸ هکتار بافت ناکارآمد مورد تصویب شورای اسلامی شهر قرار گرفت.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار امروز در جلسه امروز شورای اسلامی شهر با اشاره به وجود ۴۸ هکتار بافت حاشیه ای و جمعیت ۵۰۰ هزار نفری ساکن در این بافت، پیشنهاد اختصاص تسهیلات جهت رهن منزل مسکونی به این خانوارها را به شورا ارائه داد.

وی پیشنهاد شهرداری تبریز را اختصاص تسهیلات تا سقف ۳۰۰ میلیارد تومان و یا در صورت اخذ کمک دولتی، اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان به هر کدام از خانوارها با عنوان پول رهن و اجاره مسکن تا زمان ساخت کامل شهرک جوانان اعلام کرد.

شهردار تبریز همچنین اختصاص واحدهای مسکونی در شهرک جوانان را در ازای بافت مسکونی حاشیه‌ای به ساکنان این بافت پیشنهاد کرد و گفت: این اقدامی مهم و البته زمان‌بر است چراکه سه هزار واحد مسکونی در این بافت ۴۸ هکتاری وجود دارد.

وی از احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در شهرک جوانان در سال آینده خبر داد و افزود: بررسی پیشنهادات جهت تنظیم و تصویب نظام‌نامه تسهیلات در این خصوص در دست اقدام است.

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر، اعضای این شورا به شهرداری تبریز اجازه دادند که در صورت اخذ وام و یا کمک دولتی به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان، نسبت به تخلیه بافت ۴۸ هکتاری ناکارآمد شهر اقدام کند.

اخبار نهایی در این خصوص پس از طی مراحل به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

پایان پیام/


[ad_2]