زباله‌سوزی در اطراف شهر تبریز منبع آلودگی است!
زباله‌سوزی در اطراف شهر تبریز منبع آلودگی است!

به گزارش قلم پرس از تبریز، حسن عباس‌نژاد در سی و ششمین جلسه‌ی علنی فوق‌العاده‌ شورای شهر در خصوص آلودگی هوای تبریز اظهار کرد: شاخص آلودگی هوای تبریز امروز برای گروه‌های حساس ناسالم است. وی ادامه داد: اکیپ‌های بازرسی سازمان محیط زیست با توجه به دستور جلسه کمیته اضطرار کار خود را از پایش موتورخانه‌های […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، حسن عباس‌نژاد در سی و ششمین جلسه‌ی علنی فوق‌العاده‌ شورای شهر در خصوص آلودگی هوای تبریز اظهار کرد: شاخص آلودگی هوای تبریز امروز برای گروه‌های حساس ناسالم است.

وی ادامه داد: اکیپ‌های بازرسی سازمان محیط زیست با توجه به دستور جلسه کمیته اضطرار کار خود را از پایش موتورخانه‌های دستگاه‌های دولتی و کارخانجات آغاز کرده‌اند تا گزارشات لازم را اعمال کنند.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: زباله‌سوزی در اطراف شهر تبریز منبع آلودگی است.

این مقام مسئول در ادامه ابراز کرد: پایش‌های شبانه در نقاط مختلف حضور دارند واگر در جایی اتفاقی رخ می‌دهد که منجر به آلودگی هوا باشد گزارش می‌دهند که در این راستا تاکنون با ۱۸ واحد متخلف برخورد شده است.

عباس‌نژاد افزود: آلایندگی هوا صرفا متاثر از داخل شهر نیست، فعالیت‌های صنعتی در آذرشهر و یا شبستر مراکز آلایندگی هستند.

وی گفت: باید شعار اکولوژیکی را مد نظر قرار داده و به دنبال مدیریت سیستمی در حوزه آلودگی هوا باشیم، امیدوارم مطالبات ما از دستگاه‌های مختلف انجام و موجب کاهش آلودگی هوا شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: باید از صدور مجوز فعالیت به واحدهای صنعتی در محدوده شهر جلوگیری شود، محیط‌زیست در سال‌های اخیر با لحاظ این مهم، هیج مجوزی برای صنایع جدید در محدوده تبریز صادر نکرده است.

انتهای پیام/