رژیم آل سعود از افزایش قدرت منطقه‌ای ایران و حزب الله در هراس است
رژیم آل سعود از افزایش قدرت منطقه‌ای ایران و حزب الله در هراس است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز اظهار کرد: رژیم آل سعود از افزایش قدرت منطقه‌ای ایران و حزب الله در هراس است و سعی می‌کند با همسو کردن کشورهای منطقه با منافع رژیم صهیونیستی آبروی از دست رفته خود را باز یابد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، آیت الله […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز اظهار کرد: رژیم آل سعود از افزایش قدرت منطقه‌ای ایران و حزب الله در هراس است و سعی می‌کند با همسو کردن کشورهای منطقه با منافع رژیم صهیونیستی آبروی از دست رفته خود را باز یابد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تبریز با اشاره به بیانیه خصمانه شورای همکاری خلیج فارس علیه حزب الله لبنان، اظهار کرد: عربستان و هم پیماناش بعد از شکست‌های اخیر در منطقه، سودای شکست محور مقاومت را در سر می‌پرورانند، از این سو نوک تیز حمله را به سمت حزب الله لبنان نشانه گرفته اند.

وی ادامه داد: اخیرا سعودی‌ها از اجرای تعهد خود برای پرداخت چهار میلیارد دلار جهت هزینه‌های تسلیحات برای ارتش لبنان خودداری کرده است که این نشانه همسو شدن با منافع آمریکا و اسرائیل است.

وی خاطر نشان کرد: باید رژیم رو به زوال صهیونیستی بداند، مسلمانان دنیا برای همیشه به عمر رژیم صهیونیستی خاتمه خواهند داد.

آیت الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان گفت: در طی این اجلاس شخصیت‌های اجرایی کشور نیز حضور یافته و مسائل مختلف اقتصادی، فرهنگی و غیره مورد واکاوی قرار گرفت.

وی حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای را از امتیازهای اصلی این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری دانست و افزود: رقابتی بودن، در کمال امنیت و آرامش برگزار شدن و سلامت انتخابات از موهبت‌‍‌های الهی بود که نصیب مردم ما شد.

وی گفت: در این دوره از انتخابات نیز کسانی بودند که با اقبال مردم روبرو نشده و پیروز انتخابات نشدند، ولی این افراد بر خلاف فتنه گران سال ۸۸ دم از تقلب نزدند و نجیبانه با این مسئله کنار آمدند، این نجابت سیاسی جای تحسین دارد.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با اعضای مجلس خبرگان، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از این اعضا درخواست کردند مجلس خبرگان در همه ارکان خود انقلابی باقی بماند، انقلابی فکر کرده و انقلابی عمل بکند.

وی خاطرنشان کرد: خواسته رهبر معظم انقلاب و مردم از مجلس دهم شورای اسلامی این است که در عین همکاری با دولت، در تصویب طرح‌ها و لوایح دقت کارشناسی داشته و در فضایی غیر از فضای تخریب، نقدهای سازنده بکند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به مسئولین سه وظیفه محول کردند، حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و  کمک به پیشرفت علمی کشور و توجه ویژه به مسائل فرهنگی از جمله خواسته ایشان از قوای مقننه، اجرایی و قضاییه است.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: این چندمین بار است که رهبری از وضعیت فرهنگی اظهار نگرانی می‌کنند، مسئولین باید به حل مشکلات فرهنگی  اهتمام بیشتری داشته باشند.