رویکرد شهرداری تبریز در حوزه سد معبر ساماندهی دستفروشان است
رویکرد شهرداری تبریز در حوزه سد معبر ساماندهی دستفروشان است

قائم مقام شهردار تبریز با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در خصوص استقبال از بهار گفت: مشکل سد معبر از جمله معضلات روزهای پایانی سال به شمار می‌رود که در این خصوص رویکرد شهرداری تبریز در مرحله اول ساماندهی دستفروشان است. به گزارش قلم پرس، رسول موسایی در جلسه مشترک با معاونین خدمات شهری […]

قائم مقام شهردار تبریز با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در خصوص استقبال از بهار گفت: مشکل سد معبر از جمله معضلات روزهای پایانی سال به شمار می‌رود که در این خصوص رویکرد شهرداری تبریز در مرحله اول ساماندهی دستفروشان است.

به گزارش قلم پرس، رسول موسایی در جلسه مشترک با معاونین خدمات شهری مناطق مختلف شهرداری تبریز اظهار داشت: در روزهای منتهی به نوروز بر این موضوع واقف هستیم که عده‌ای از همشهریان در شرایط اقتصادی فعلی از طریق دستفروشی امرار معاش می‌کنند.

موسایی با اشاره به اهتمام شهرداری تبریز برای ساماندهی این افراد، افزود: هر چند موضوع سد معبر همواره با حساسیت‌ها و ظرافت‌هایی همراه است ولی نباید غفلت کرده و موجب بی‌نظمی در معابر شهری باشیم.

وی با تاکید بر لزوم دقت و توجه هر چه بیشتر عوامل شهرداری در برخورد با این موضوع، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم برخورد ناشایست یک نفر مامور سد معبر موجب بازی با آبروی مجموعه شهرداری تبریز شود.

قائم مقام شهردار تبریز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر اشاره کرده و گفت: جلوگیری از تخلفات صورت گرفته در این حوزه از برنامه های اساسی است که هیچ گونه توجیهی در این خصوص پذیرفتنی نیست.

موسایی یادآور شد: عزم مسئولان استانی و شهرداری کاهش فرایندهای اداری صدور پروانه‌های ساختمانی است به طوری که مراجعات حضوری شهروندان کاهش یافته و شاهد رونق حوزه مسکن باشیم.

وی با اشاره به رابطه بین رونق بازار مسکن و مشکل سد معبر، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از دستفروشان، کارگران ساختمانی هستند که اگر رونق مسکن اتفاق افتد نا خودآگاه شاهد کاهش مشکلات ناشی از سد معبر هستیم.

قائم مقام شهردار تبریز خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که ما در کلانشهر زندگی می کنیم و در چنین موقعیتی نمی توان با بی قانونی عمل کرد.

موسایی با اشاره به نزدیک شدن فصل کاری و آغاز ساخت و سازها بر ضرورت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرده و گفت: از همین امروز دو واحد بازرسی و حراست باید از مناطق مستعد جهت ساخت و ساز غیرمجاز مستند نگاری کنند و به طور ماهانه از این نقاط بازدید به عمل آید تا در صورت هر گونه تخلفی برخورد جدی با عوامل این موضوع صورت گیرد.

وی افزود: فردی که در این خصوص بی قانونی کند همان لحظه از مجموعه اخراج می‌شود چرا که قرار نیست با آبروی شهرداری تبریز معامله کنیم.

قائم مقام شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف متعدد معاونت خدمات شهری، اظهار داشت: ولی این موضوع دلیل نمی‌شود در انجام وظایف این حیطه کوتاهی به عمل آید.

موسایی همچنین به لکه گیری اساسی خیابان اصلی سطح تبریز اشاره کرده و گفت: لکه گیری خیابان های اصلی با رعایت اصول فنی وظیفه مجموعه خدمات شهری است که در این خصوص مناطقی که عملکرد خوبی داشته باشند تقدیر می‌شوند و با مناطق کم کار نیز برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از نوروز و با مساعد شدن وضعیت هوا عملیات آسفالت اساسی معابر اصلی تبریز آغاز می شود.

قائم مقام شهردار تبریز همچنین به لزوم دقت در انتخاب و نصب المان‌های نوروزی تاکید کرده و گفت: گاهی شاهد عدم تناسب برخی از المان با هویت تبریز هستیم که جهت جلوگیری از این موارد باید تمامی طرح‌های مورد نظر برای تایید نهایی به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ارسال شوند.