رونمایی از شبیه ساز احیای قلبی ریوی مبتنی بر هوش مصنوعی برای اولین بار در برق تبریز
رونمایی از شبیه ساز احیای قلبی ریوی مبتنی بر هوش مصنوعی برای اولین بار در برق تبریز
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: برای اولین بار در صنعت برق کشور محصول دانش بنیان شبیه ساز احیای قلبی ریوی با استفاده از تکنولوژی های متاورس و هوش مصنوعی در تبریز رونمایی شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، عباس حسامی اظهار کرد: در حاشیه هفتمین کنفرانس GIS و هوشمند سازی در صنعت آب و برق محصول دانش بنیان شبیه ساز احیای قلبی ریوی با استفاده از تکنولوژی های متاورس و هوش مصنوعی برای اولین بار در برق تبریز رونمایی شد.
وی با بیان اینکه این شبیه ساز توسط همکار شرکت توزیع نیروی برق تبریز طراحی شده، گفت: این شبیه ساز برای اولین بار در ۱۹۷ کشور دنیا ثبت اختراع شده و برای اولین بار در صنعت برق در شرکت توزیع برق تبریز اجرایی شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز ادامه داد: مهمترین آسیب وارده به یک نفر برق گرفته ایست قلبی هست. متاسفانه به دلیل آموزش های سنتی، همکاران مهارت لازم برای اجرا و کنترل استرس های محیطی را ندارند.
وی با بیان اینکه شبیه ساز احیای قلبی ریوی در ۷ محیط مختلف،۳۲ سناریو و بر روی ۶ نوع بیمار پیاده سازی شده است اضافه کرد: این محصول دانش بنیان در سه محیط آموزش، تمرین و آزمون فرآیند احیا به صورت هوشمند آموزش داده می شود.
حسامی خاطرنشان کرد: با اجرای این شبیه ساز، ضمن کاهش تلفات انسانی، افزایش بهره وری و بازده آموزشی و هوشمند سازی قدم مهمی در راستای کاهش هزینه های آموزش پرسنلی در سطوح شرکت های تابعه وزارت نیرو برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/