رونمایی از تراکتور شالیزار با حضور رئیس جمهور
رونمایی از تراکتور شالیزار با حضور رئیس جمهور
با حضور رئیس جمهور از تراکتور شالیزار طراحی و تولید شده توسط واحد تحقیق و توسعه تراکتورسازی ایران رونمایی شد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، در سفر رئیس جمهور به همراه هیئت دولت به آذربایجان شرقی، تراکتور شالیزار طراحی شده  که دارای ویژگی‌هایی همچون تکنولوژی هم سطح با تراکتورهای روز دنیا، چند منظوره بودن، ۴۵ اسب بخار توان، وزن سبک و ایده آل برای کار در مزارع شالی با حجم آب بالا، واترپروف و ضد آب بودن و شاسی با ارتفاع بالا از سطح زمین برعکس سایر تراکتورها است. رو نمایی شد.

ایران در جمع تولیدکنندگان تراکتور شالیزار

مدیرعامل تراکتورسازی تبریز گفت: به همت گروه تراکتورسازی، ایران در کنار معدود کشورهایی همچون آمریکا، ژاپن، کره و هند به عنوان دارنده تکنولوژی تراکتور شالیزار قرار گرفت.

مصطفی وحیدزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: تراکتور شالیزار تنها تراکتوری بود که جای خالی آن در سبد تولیدات تراکتورسازی و کشور احساس می شد که با همت محققان تراکتورسازی ایران طراحی شده و بزودی با تولید انبوه در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه نیاز شالی کاران کشور به این نوع تراکتور صرفا از محل واردات تامین می شد، گفت: با داخلی‌سازی تولید تراکتور شالیزار نه تنها سالانه از خروج ۱۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد حتی از محل صادرات این نوع تراکتور پیش‌بینی می‌شود سالانه ۵ میلیون دلار نیز ارز عاید کشور شود.

وحیدزاده از کشورهای آمریکا، ژاپن، کره، هند، چین را به عنوان معدود کشورهای دارنده تکنولوژی تولید تراکتور شالیزار نام برد و گفت: با دستیابی به تکنولوژی طراحی و تولید این نوع تراکتور در تراکتورسازی، ایران نیز به جمع کشورها دارنده تکنولوژی تولید این نوع محصول در دنیا اضافه شد.

به گفته مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران تراکتور شالیزار طراحی شده داری ویژگی های همچون تکنولوژی هم سطح با تراکتورهای روز دنیا، چند منظوره بودن، ۴۵ اسب بخار توان، وزن سبک و ایده آل برای کار در مزارع شالی با حجم آب بالا، واترپروف و ضد آب بودن و شاسی با ارتفاع بالا از سطح زمین برعکس سایر تراکتورها،  می باشد.

وی درباره مراحل طی شده برای دستیابی به تکنولوژی این نوع محصول در تراکتورسازی نیز اظهار داشت: محققان تراکتورسازی این محصول را در مدت ۲ سال با هزینه ای معادل یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال طراحی کرده اند.

پایان پیام/