رونق فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نیازمند ارتقای فرهنگ به معنای عام است
رونق فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نیازمند ارتقای فرهنگ به معنای عام است

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه فرهنگ و دانش مهم‌ترین نقش را در دنیای کنونی دارد، افزود: اگر فرهنگ جامعه اصلاح نشود مشکلات و کاستی‌ها همواره با ما خواهد بود و روز به روز بیشتر هم خواهد شد.به گزارش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی صبح امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که در محل کتابخانه […]

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه فرهنگ و دانش مهم‌ترین نقش را در دنیای کنونی دارد، افزود: اگر فرهنگ جامعه اصلاح نشود مشکلات و کاستی‌ها همواره با ما خواهد بود و روز به روز بیشتر هم خواهد شد.به گزارش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی صبح امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که در محل کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد، با اشاره به آمار پایین سرانه مطالعه کتاب در کشور، گفت: ما توانایی دسترسی به موفقیت از راه کتاب‌خوانی را داریم و با اتکا به مطالعه می‌توانیم کشور را در عرصه‌های گوناگون به سمت گام‌های مثبت سوق دهیم.

وی ابراز کرد: رونق فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نیازمند ارتقای فرهنگ به معنای عام است و اگر می‌خواهیم توسعه به مفهوم واقعی صورت گیرد باید این فرهنگ را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر همدلی و هماهنگی تمامی نهادهای متولی حوزه فرهنگ، گفت: اعمال سلیقه‌های یک‌رنگ در بین نهادهای استانی موجب تقویت فرهنگی در استان می‌شود.

پورمحمدی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و بهسازی کتابخانه‌ها از محل طرح بازآفرینی شهری، اظهار داشت: از ۴۷ میلیارد تومان اعتبار طرح بازآفرینی شهری، ۵ میلیارد تومان تنها به این حوزه اختصاص داده شده است، اما کمبودهایی هم وجود دارد.

وی افزود: باید برای بهسازی کتابخانه‌ها اقدامات دیگری چون حمایت خیران را هم داشته باشیم.

پورمحمدی اضافه کرد: دسترسی به کتاب از طریق فیزیکی و مجازی هم باید افزایش یابد تا تاثیرات ارتقای فرهنگی را بیش از پیش در این حوزه شاهد باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی هم در این نشست تهیه یک جلد کتاب برای هر نفر از جمعیت استان را از اهداف مهم این نهاد برشمرد.

شهرام خدایی همچنین یکی از مشکلات احداث کتابخانه در شهرستان‌ها را عدم تعامل با برخی ارگان‌ها دانست و گفت: عدم تعامل و همکاری با برخی ارگان‌ها در بخش‌هایی از مناطق شهرستانی باعث شده از احداث کتابخانه عقب بمانیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی تبریز و ساختمان جدید در حال احداث این کتابخانه بازدید کرد.