رهایی محکوم به قصاص در شهرستان ملکان
رهایی محکوم به قصاص در شهرستان ملکان

الفنده رئیس دادگستری شهرستان ملکان آذربایجان شرقی در گفتگو با میزان گفت: با تلاش مسئولان قضایی و اعضای شعبه اول شورای حل اختلاف ملکان، رضایت اولیای دم در یک فقره پرونده قتل اخذ شد و محکوم به قصاص نفس از مجازات اعدام رهایی یافت. وی ادامه داد: در راستای عمل به رسالت ذاتی شورا‌های حل […]

الفنده رئیس دادگستری شهرستان ملکان آذربایجان شرقی در گفتگو با میزان گفت: با تلاش مسئولان قضایی و اعضای شعبه اول شورای حل اختلاف ملکان، رضایت اولیای دم در یک فقره پرونده قتل اخذ شد و محکوم به قصاص نفس از مجازات اعدام رهایی یافت.

وی ادامه داد: در راستای عمل به رسالت ذاتی شورا‌های حل اختلاف در حل‌و فصل دعاوی و اختلافات از طریق برقراری صلح و سازش به‌ویژه در پرونده‌های مهمی همچون پرونده‌های مربوط به قتل عمد، اعضای شورای حل اختلاف در این حوزه قضایی موفق به اخذ رضایت از اولیای دم پرونده قتل عمد و موجب بازگشت دوباره محکوم‌علیه به زندگی شدند.

رئیس دادگستری شهرستان ملکان تصریح کرد: در پی وقوع یک فقره قتل عمد؛ صدور حکم قصاص توسط مراجع قضایی، پرونده محکوم‌علیه برای انجام اقدامات صلحی و تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم به شعبه اول شورای حل اختلاف ارجاع شد تا اقدامات سازشی در سایه حمایت مسئولان قضایی توسط اعضای شورای حل اختلاف در این حوزه قضایی آغاز شود.

انتهای پیام/