رهاسازی ۲۲۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
رهاسازی ۲۲۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از رهاسازی ۲۲۰ میلیون مترمکعب آب از اواسط اسفند ماه به دریاچه ارومیه خبر داد. مهندس محمدصادق پورمهدی در نشست شورای فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه، اظهار کرد: سهم استان آذربایجان شرقی از میزان آب مورد نیاز برای رهاسازی ۱۰ درصد و سهم استان آذربایجان غربی، ۹۰ درصد است […]

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از رهاسازی ۲۲۰ میلیون مترمکعب آب از اواسط اسفند ماه به دریاچه ارومیه خبر داد.

مهندس محمدصادق پورمهدی در نشست شورای فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه، اظهار کرد: سهم استان آذربایجان شرقی از میزان آب مورد نیاز برای رهاسازی ۱۰ درصد و سهم استان آذربایجان غربی، ۹۰ درصد است که ما تلاش می کنیم سهم خود را در زمان مقرر رهاسازی کنیم و این امر در استان آغاز شده است.

وی، با اشاره به اینکه بعد از استقرار دولت تدبیر وامید مهمترین هدف در دوسال اول تثبیت وضعیت آبی دریاچه بود ادامه داد: خوشبختانه تا به امروز وضعیت آبی دریاچه ارومیه نسبت به سال های گذشته تثبیت شده است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از طرح مباحثی همچون مرگ دریاچه ارومیه ادامه داد: در حال حاضر ارتفای آب این دریاچه حدود ۱۲۷۰٫۶۱ متر است که با وجود کاهش حدود ۳۰ درصدی بارش ها در استان نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

پورمهدی، از مشخص شدن پیمانکار و امضای قرارداد ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر تبریز خبر داد و گفت: این تصفیه خانه می تواند در تهیه بخشی از آب مورد نیاز دریاچه سهم بسزایی داشته باشد.

وی، ادامه داد: در همین راستا تصفیه خانه فاضلاب شهرهای آذرشهر، بناب و عجب شیر نیز در دستور کار ما قرار گرفته است.

دبیر ستاد شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی از تثبیت تراز آبی دریاچه ارومیه در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

خلیل ساعی ادامه داد: در حال حاضر حجم آبی دریاچه ارومیه دو میلیارد و ۵۵۰ میلیون متر مکعب است که سال گذشته نیز به همین مقدار بود.

وی با اشاره به مهم ترین اقدامات فرهنگی و اجتماعی انجام شده در ارتباط با دریاچه ارومیه، گفت: هشت میلیارد تومان اعتبار برای این مهم در سال‌جاری در نظر گرفته شده است که ۳۰ درصد از آن تخصیص داده شده است.