رفت و آمدهای اقتصادی ثمربخش راهی برای توسعه روابط
رفت و آمدهای اقتصادی ثمربخش راهی برای توسعه روابط

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: برقراری پرواز بین تبریز و ترابوزان با توجه به شرایط، باید در ابتدای کار به صورت دو مسیره برقرار شود، که البته در آینده به یک پرواز مستقل تبدیل خواهد شد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، احمد محمدزاده ظهر امروز در دیدار با […]

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: برقراری پرواز بین تبریز و ترابوزان با توجه به شرایط، باید در ابتدای کار به صورت دو مسیره برقرار شود، که البته در آینده به یک پرواز مستقل تبدیل خواهد شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، احمد محمدزاده ظهر امروز در دیدار با سرکنسول ایران در ترابوزان ترکیه، که در خصوص تبادل هیئت‌های بازرگانی بین استان آذربایجان‌شرقی و ۱۰ استان کشور ترکیه برگزار شد، با بیان اینکه ما متحدان خودمان در دوران تحریم را فراموش نمی‌کنیم، اظهار داشت: برای توسعه روابط اقتصادی باید رفت و آمدهای اقتصادی ثمربخشی را بین دو کشور هدف قرار دهیم تا نتایج خوبی را برای هر دو کشور در پی داشته باشد.

وی در خصوص پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری در استان، گفت: طرح‌های معرفی شده برای سرمایه‌گذاری در شرایط پساتحریم به زبان انگلیسی ترجمه و آماده شده و همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز در سال آینده برگزار می‌شود که از حضور سرمایه‌گذاران ترکیه در این همایش استقبال می‌کنیم.

احمدزاده با بیان اینکه محورهای ارتباطی با ۱۰ استان مشخص شده است، گفت: با توجه به علاقمندی طرف‌های مقابل برای توسعه روابط بین تبریز و استان‌های ترکیه، برای رسیدن به نتایج مطلوب باید محورهای روابط اقتصادی تبریز و ترابوزان به خوبی شناسایی و معرفی شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه ترابوزان در ساحل دریای سیاه قرار دارد و یکی از منطقه‌های آزاد ترکیه در آن استان است گفت: به دلیل نزدیکی راه بین دو منطقه آزاد ترابوزان و منطقه آزاد ارس می‌توانیم در پساتحریم شاهد همکاری‌های مستمر در این ۲ منطقه باشیم

وی در ادامه با اشاره به فعال شدن گمرک جلفا – نخجوان در روزهای جمعه، بیان کرد: با توجه به این موضوع و دارا بودن مزیت‌های فراوان این گمرک و همچنین با توجه به ترافیک سنگین در گمرک بازرگان، برای کاهش فشار از این گمرک می‌توان خودروهای ورودی از ترکیه را ضمن معرفی مزیت‌های موجود برای ترخیص به این گمرک هدایت کرد.

محمدزاده، همچنین در خصوص پیشنهاد برقراری پرواز تبریز ـ ترابوزان، گفت: برقراری پرواز بین تبریز و ترابوزان با توجه شرایط، باید در ابتدای کار به صورت دو مسیره برقرار شود، البته با قابلیت‌هایی که در ترابوزان مشاهده کردیم در آینده به یک پرواز مستقل تبدیل خواهد شد.

رضا باغبان‌کندری سرکنسول ایران در ترابوزان با بیان اینکه فرصت‌ها اقتصادی مناسبی بین ایران و ترکیه وجود دارد که در راستای توسعه روابط اقتصادی باید از آن بهره‌مند شویم، گفت: با توجه به تاکیدات دولت تدبیر و امید، توسعه روابط با همسایگان که در دوران تحریم در کنار ما بودند، امروز پس از تحریم‌ها در اولویت قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کلی کشور توسعه روابط است، گفت: با توجه به موقعیت شمال غرب کشور و نزدیکی به دریای سیاه، ارتباط از نظر ترانزیتی می‌تواند نتایج مطلوبی را برای کشور و استان داشته باشد.