رسیدگی به ۶۷ هزار پرونده قضایی در فردیس
رسیدگی به ۶۷ هزار پرونده قضایی در فردیس

خبرگزاری میزان – آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان فردیس با حضور رئیس کل دادگستری استان البرز، رئیس کل محاکم و دادستان مرکز استان البرز، معاون منابع انسانی و دبیر شورای تحول دادگستری استان البرز و تعدادی دیگر از معاونین دادگستری کل استان البرز، امام جمعه و فرماندار فردیس، اعضای شورای تامین و جمعی […]

خبرگزاری میزان – آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان فردیس با حضور رئیس کل دادگستری استان البرز، رئیس کل محاکم و دادستان مرکز استان البرز، معاون منابع انسانی و دبیر شورای تحول دادگستری استان البرز و تعدادی دیگر از معاونین دادگستری کل استان البرز، امام جمعه و فرماندار فردیس، اعضای شورای تامین و جمعی از مسئولان شهرستان فردیس برگزار شد.

حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در این مراسم با تبریک سالروز آزادسازی غرورآفرین خرمشهر گفت: این روز بی‌تردید برای همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران به یادگار خواهد ماند.

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان فردیس یکی از مناطق با تراکم جمعیتی بالا در کشور است و جمعیت آن بیشتر از جمعیت تعدادی از مراکز استان‌ها است، بیان کرد: فردیس با مسائل متعددی از قبیل تراکم بالای جمعیتی، عدم سازگاری امکانات رفاهی و اداری با جمعیت ساکن، نرخ رشد بالای جمعیت، مهاجرت از سایر استان‌ها و تنوع بالای قومیتی روبه روست که در این بین زیرساخت‌های فیزیکی و منابع انسانی در حوزه قضایی پاسخگوی این مشکلات نیست.

فاضلی هریکندی در ادامه با برشمردن برخی آمار قضایی در خصوص شهرستان فردیس و نسبت آن با کل استان البرز تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۶۷ هزار پرونده قضایی در فردیس مورد رسیدگی قرار گرفته که معادل ۱۷ درصد کل پرونده‌های استان البرز در سال گذشته است.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان البرز خاطرنشان کرد: خروجی آماری پرونده‌های این شهرستان نشان می‌دهد که ۲۰ درصد جرایم سرقت، ۱۹ درصد کلاهبرداری، ۱۵ درصد جرایم مواد مخدر، ۱۷ درصد دعاوی مربوط به مطالبه وجه و خسارت در استان البرز متعلق به شهرستان فردیس است.

وی در ادامه با تقدیر از زحمات مقصود عبدی که از ابتدای تشکیل این شهرستان مسئولیت ریاست دادگستری فردیس را برعهده داشته و یکی از قضاتی است که تقریبا کلیه دوران خدمت خود را در استان البرز گذرانده، گفت: وی در مسئولیت جدید در مرکز استان البرز به عنوان معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان البرز و با حفظ سمت مستشار دادگاه تجدیدنظر استان البرز و نیز مسئول واحد نظارت و ارزشیابی قضات استان البرز به فعالیت ادامه خواهد داد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه رئیس دادگستری جدید فردیس یکی از مدیران جوان دادگستری استان البرز است که در دوره مدیریت خود در اشتهارد و نظرآباد عملکرد درخشانی داشته یادآور شد: به نتیجه رساندن پرونده چند هزار میلیاردی معروف به «فلاحتی» در نظرآباد یکی از اقدامات مهم وی و دادستان این شهرستان در سال گذشته بود.

وی از رئیس دادگستری فردیس خواست ضمن حفظ و تقویت تعامل با امام جمعه، فرماندار و ادارات و دستگاه‌های مختلف انتظامی و نظامی شهرستان، تکریم ارباب رجوع و کارکنان قضایی و اداری را که در شرایطی سخت مشغول ارائه خدمت هستند در اولویت قرار دهد.

انتهای پیام/