رحمانی فضلی: وزارت کشور ارتباطی با رد یا تائید صلاحیت در هیات های نظارت ندارد
رحمانی فضلی: وزارت کشور ارتباطی با رد یا تائید صلاحیت در هیات های نظارت ندارد

وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات باید محل گره خوردن همه سلایق ، افکار و نظرات در جهت اتحاد، انسجام و کار آمدی کشور باشد، گفت: باید تلاش کنیم انتخابات مظهر رقابت منطقی و قابل قبول باشد. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رحمانی فضلی در نشست احزاب و انتخابات در سالن […]

وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات باید محل گره خوردن همه سلایق ، افکار و نظرات در جهت اتحاد، انسجام و کار آمدی کشور باشد، گفت: باید تلاش کنیم انتخابات مظهر رقابت منطقی و قابل قبول باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رحمانی فضلی در نشست احزاب و انتخابات در سالن غدیر وزارت کشور با تبریک ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: تعیین سرنوشت کشور به دست مردم از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بوده و با حضور در انتخابات باید قدردان و شکر گزار این نعمت باشیم.

وزیر کشور با تشریح روند اجرایی برگزاری انتخابات از ابتدای امسال تاکنون اظهار داشت: مراحل مربوط به تشکیل هیات های اجرایی ، ثبت نام از نامزدها، بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیات های اجرایی از طریق استعلام از مراجع چهارگانه به خوبی پیش رفته است و وزارت کشور در خصوص بررسی اعتراضات افراد رد صلاحیت شده و عدم احراز شده توسط هیات های نظارت نیز، بیشترین هماهنگی و تعامل را حول محور قانون با شورای نگهبان داشته و این روند کماکان ادامه دارد.

رحمانی فضلی با اشاره به ثبت نام بیش از ۱۲ هزار نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی ،‌تصریح کرد: باید نگاه مان به استقبال گسترده از ثبت نام در انتخابات مثبت باشد، اما در عین حال باید شرایطی ایجاد کنیم که غربالگری اولیه قبل از ورود داوطلبان به مرحله ثبت نام ها صورت گیرد و با ایجاد مکانیزم های غیر دولتی، از جمله معرفی نامزدها از سوی احزاب، تائید داوطلبان از سوی شخصیت های بزرگ و نخبگان علمی و سیاسی کشور، مانع افزایش تعداد نامزدها در مراحل ثبت نام انتخابات شویم.

وزیر کشور با بیان اینکه از نظر قانون، وزارت کشور ارتباطی با رد یا تائید صلاحیت در هیات های نظارت ندارد، افزود: پیگیری های ما برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق برخی از کاندیداها صرفا بدلیل احساس مسئولیت و از بعد مشورتی و همراهی با شورای نگهبان صورت می گیرد و در تعامل با شورای نگهبان تلاش می کنیم، مر قانون اجرا شود و انشالله ‌حق کسی ضایع نشود و رقابت انتخاباتی شکل گیرد.

رحمانی فضلی با اظهار رضایت از نتایج تعامل با شورای نگهبان گفت: بر اساس نتایجی که تاکنون در تعداد تائید صلاحیت ها به دست آمده است حجم قبول شدگان به گونه ای است که شاهد رقابت خوبی بین داوطلبان خواهیم بود.

وزیر کشور با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در کلان شهرها گفت: ایراد شورای نگهبان به نرم افزارهای برگزاری انتخابات الکترونیکی تاکنون رفع نشده است، در عین حال در صورت برگزاری انتخابات الکترونیکی نظام قبلی رای گیری را حفظ خواهیم کرد تا ریسک برگزاری الکترونیکی انتخابات به صفر برسد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه احزاب بازیگران اصلی صحنه رقابت های انتخاباتی هستند، بر ضرورت رعایت ادبیات مناسب ، اخلاق و قانون در تبلیغات نامزدها تاکید کرد و گفت انتخابات مظهر رقابت منطقی و قابل قبول است و باید تلاش شود تبلیغات انتخاباتی با حداقل قانون شکنی همراه باشد و از تبلیغات نا سالم پرهیز گردد.

وزیر کشور از مسئولان احزاب و گروههای سیاسی و صنفی دعوت کرد در جریان تبلیغات مکتوب در مطبوعات، معیارهای تشخیص مردم برای انتخاب فرد اصلح را ارتقا دهند و شاخص ها را تعیین کنند.

رحمانی فضلی فعالیت احزاب در جامعه بویژه در آستانه انتخابات را خوب ارزیابی کرد و گفت: تشکیل خانه احزاب و وجود دهها روزنامه متعلق به گروه های سیاسی نشان می دهد که احزاب به درک مشترکی از اهداف خود رسیده اند و اگر پای منافع ملی در میان باشد اختلافی مشاهده نمی شود.

بر اساس این گزارش گردهمایی اعضای خانه احزاب با موضوع ” احزاب و انتخابات” از صبح امروز در تالار غدیر وزرات کشور آغاز شده است و نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی از هر یک از جناح ها و سلایق مختلف به طرح دیدگاه های خود درباره مسائل سیاسی روز جامعه و انتخابات هفتم اسفند پرداختند.

تاکید بر ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات پیش رو نقطه مشترک اظهار نظر سخنرانان در جلسه امروز اعضای خانه احزاب بود.