خط تولید تراکتور سنگین و برنجی در تبریز راه‌اندازی شد
خط تولید تراکتور سنگین و برنجی در تبریز راه‌اندازی شد

خط تولید انبوه تراکتورهای سنگین و برنجی در تبریز امروز با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین افتتاح شد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، ابوالفتح ابراهیمی مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران پیش از ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی خط تولید تراکتورهای سنگین و برنجی با اشاره به اینکه تراکتور مدل ITM1500 b […]

خط تولید انبوه تراکتورهای سنگین و برنجی در تبریز امروز با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین افتتاح شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، ابوالفتح ابراهیمی مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران پیش از ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی خط تولید تراکتورهای سنگین و برنجی با اشاره به اینکه تراکتور مدل ITM1500 b با دو دیفرانسیل دارای ۱۵۰ اسب بخار قدرت است، اظهار داشت: این تراکتور دارای قابلیت توربو شارژ بوده و شش سیلندر است.

وی افزود: این تراکتور دارای گیربکس سنکرون و خزشی، سامانه هیدرولیکی، فرمان هیدرو استاتیک، ۱۲ دنده جلو و پنج دنده عقب است که با رعایت استانداردهای آرگونومیک تولید شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران ۲۴ نوع محصول در توان و مدل‌های مختلف تک و و دیفرانسیل از جمله تراکتورهای۲۴۰ITM، ۲۸۵ITM، ۲۹۹ITM، ۴۷۵ITM، ۴۸۵ITM، ۸۰۰ITM، ۹۵۰ITM، تراکتورهای ۲دیفرانسیل ۱۳۰تا۱۵۰ اسب بخار و تراکتور دو دیفرانسیل برنجی با ۳۵ اسب بخار تولید می‌شوند که تراکتور ITM470 نیز آخرین محصول تولیدی، قبل از تولید تراکتور سنگین ITM 1500 بوده است.

وی اظهار داشت: تراکتور(برنجی) ITM 470 با توان ۴۷ اسب بخار مختص باغات و مزارع کوچک در این مجموعه طراحی و خط تولید آن نیز در شرکت تراکتورسازی ارومیه راه‌اندازی شد.

ابراهیمی با اشاره به ویژگی‌های محصول طراحی شده گفت: شاخص‌هایی نظیر دید استاندارد، رعایت استانداردهای ارگونومی، تجهیز به ترمز روغنی، فرمان هیدرواستاتیک، مجهز به روپس تاشو جهت کاربری در باغات، مجهز به گلگیر و اگزوز مناسب باغات و مزارع، امکان نصب سایبان و کابین، امکان نصب محور محرک جلو، کاهش صدا و افزایش مخزن سوخت به ۵۴ لیتر و … از جمله ویژگی‌های تراکتور ITM470 است.

وی در مورد مصرف سوخت این محصول نیز گفت: باتوجه به وزن کم این محصول و افزایش بازده در مزارع، کاهش غیرمستقیم مصرف سوخت نیز در این پروسه اتفاق می‌افتد.

ابراهیمی تاکید کرد: با اضافه کردن آپشن‌های مناسب، از جمله بیل میکانیکی، بالابر، باکت لودر و … به تراکتور ITM470 می‌توان کاربردهای صنعتی نیز به آن بخشید.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده ادوات کشاورزی ۹ شرکت اقماری (هفت شرکت در تبریز و دو شرکت در سنندج و ارومیه) و دو خط تولید در ونزوئلا و تاجیکستان دارد.

دراین مجموعه صنعتی علاوه بر تراکتور ۷۱ نوع انواع موتور در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و خودرو تولید می‌شود.

 

SONY DSC