راه‌اندازی اینترنت کودک در دستور کار مجلس
راه‌اندازی اینترنت کودک در دستور کار مجلس

رییس کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی موضوع اینترنت کودک در کمیته خود در قالب یک طرح خبر داد. نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بررسی موضوع حمایت و صیانت از حریم کودکان در فضای مجازی گفت: کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس بحثی را در ارتباط با موضوع ساماندهی فضای مجازی برای کودکان […]

رییس کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی موضوع اینترنت کودک در کمیته خود در قالب یک طرح خبر داد.

نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بررسی موضوع حمایت و صیانت از حریم کودکان در فضای مجازی گفت: کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس بحثی را در ارتباط با موضوع ساماندهی فضای مجازی برای کودکان و نگرانی‌های والدین در خصوص ورود بچه‌ها به فضای مجازی در دستور کار دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اتفاقاتی که در کشور افتاده و نظر به تجربیاتی که در دنیا وجود دارد، باید حوزه اینترنت برای کودکان ساماندهی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بعضا والدین به این سمت می‌روند که برای بچه‌های خود ممنوعیت و محرومیت ایجاد می‌کنند به دلیل نگرانی‌های به حق آنها نسبت به استفاده فرزندانشان از فضای اینترنت است؛ از سوی دیگر کوتاهی مسئولان اعم از مجلس و دولت باعث این موضوع شده است.

وی تاکید کرد: امروزه نمی‌توان بچه‌ها را از فضای مجازی محروم کرد ولی باید با ارائه اینترنت پاک، فضایی سالم برای آنها مهیا کرد که تا کنون این کار انجام نشده است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه اینترنت کودک در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: بچه‌ها بر اساس شرایط جسمانی و سن و سال خود از اینترنت و بسته‌های مورد نیاز استفاده می‌کنند ؛ ضمن آنکه هم باید خدمات متنوع به آنها ارائه داد و هم بتوان از آنها مراقبت کرد تا در این فضا آسیب نبینند.

راه‌اندازی اینترنت کودک در قالب شبکه ملی اطلاعات

وی با بیان اینکه این کار بخشی از شبکه ملی اطلاعات است، افزود: در حال بررسی موضوع هستیم که این مساله در قالب یک طرح مجزا ارائه شود یا به طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی ملحق شود.

رییس کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای این ایده گفت: اگرچه اجرای اینترنت کودک به زیرساخت خاصی احتیاج دارد اما بخشی از آن زیرساختی و بخشی دیگر نرم‌افزاری است که راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات می‌تواند این موضوع را پوشش دهد./