راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن در شهرهای قرمز
راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن در شهرهای قرمز
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهرهای قرمز به صورت خودرویی و در سایر شهرستان‌ها با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش قلم پرس، تراب محمدی روز سه‌شنبه در چهل و هفتمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون عمومی، اظهار داشت: طبق قانون تمامی  کارکنان دستگاه‌های دولتی باید واکسن کرونا تزریق  کنند و به اداراتی که درصد واکسن‌نزده‌های کارکنان آنها بیشتر است، تذکر داده شود.

وی ادامه داد: متاسفانه میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برخی شهرستان‌ها ازجمله میانه، مرند، جلفا و هریس پایین تر از سایر شهرستان‌هاست و ضرورت دارد فرمانداران این شهرستان‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

محمدی گفت: با توجه به اینکه ۹ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، به مدت ۲ هفته تمام کلاس‌های دانشگاهی و مدارس به صورت غیرحضوری برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال در استان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و این رقم، قابل قبول نیست، ادامه داد: رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع رسانی و آگاه‌سازی مردم در جامعه ایفا می کنند و باید از این ظرفیت برای تشویق مردم جهت تزریق واکسن استفاده کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با اشاره به اینکه تبریز از لحاظ رنگ بندی شهرهای کرونایی در وضعیت نارنجی قرار دارد، گفت: با توجه به قدرت انتشار سویه اُمیکرون که ۵ تا ۱۰ برابر دلتا است، تبریز در مرز وضعیت قرمز قرار دارد.

بهمن نقی پور اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار رنگ بندی شهرستان‌های استان، ۹ شهرستان آذرشهر، اهر، شبستر، ملکان، هشترود، سراب، هریس، مراغه و جلفا در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه هشت شهر استان در وضعیت نارنجی است، ادامه داد: شهرستان های هوراند، چاراویماق، عجب شیرو خداآفرین در وضعیت زرد بوده و هیچ شهرستان آبی در استان نداریم.

نقی پور با بیان اینکه تعداد بستری های کرونایی در سطح استان ۶۷۱ نفر است که از این تعداد ۱۴۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۹۷ نفر بستری جدید، ۱۴۷ نفر در بخش ویژه بستری شدند و سه نفر نیز فوت کردند.

وی در خصوص میزان واکسیناسیون در سطح استان، اظهار داشت: ۹۳ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال در استان واکسن نوبت اول، ۸۴ درصد نوبت دوم و ۳۵ درصد نیز نوبت سوم را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به قدرت انتشار سویه اُمیکرون و درگیری بیشتر کودکان، نسبت به واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال تاکید کرد و گفت: در سویه دلتا کمتر از ۲ درصد افراد مبتلا کودکان بودند ولی اکنون ۱۰ تا ۲۰ درصد مبتلایان را کودکان تشکیل می دهند.