رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:روش‌های مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرداری کارآمد نیست
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:روش‌های مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرداری کارآمد نیست

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: طرح پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی اقدامی مفید بوده چراکه در ابتدای کار هشدار‌هایی صادر می‌شود و می‌توان اقدامات لازم را انجام داده و از تحمیل هزینه‌های بعدی پیشگیری کرد. به گزارش قلم پرس – موسی خلیل‌الهی، در اولین نشست پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی استان، اظهارکرد: […]



رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: طرح پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی اقدامی مفید بوده چراکه در ابتدای کار هشدار‌هایی صادر می‌شود و می‌توان اقدامات لازم را انجام داده و از تحمیل هزینه‌های بعدی پیشگیری کرد.

به گزارش قلم پرس موسی خلیل‌الهی، در اولین نشست پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی استان، اظهارکرد: باید این را قبول کنیم که زمین به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و چون ارزش افزوده بالایی نسبت به دیگر کالا‌ها دارد ناخواسته افراد متعددی را به سمت خود جذب می‌کند و افراد برای رسیدن به منافع خود به ترفند‌های مختلفی متوسل می‌شوند.
وی با اشاره به موضوع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حوزه شهرداری‌ها، بیان کرد: شهرداری ظرفیت بزرگی دارد، اما بیشترین آسیب در حوزه ساخت و ساز‌های غیرمجاز بوده که اتفاق می‌افتد و ساختمان‌های فاقد هرگونه کیفیت ساخته شده و به فروش می‌رسد و سود‌هایی کلانی به جیب افراد متخلف می‌رود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: روش‌های فعلی مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرداری پاسخگو نیست و شهرداری در این حوزه موفق نبوده و علیرغم وجود کارکنان متعدد در این حوزه و صرف هزینه‌های کلان به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: بحث پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی اقدامی مفید بوده چراکه در ابتدای کار هشدار‌هایی صادر می‌شود و می‌توان اقدامات لازم را انجام داده و از تحمیل هزینه‌های بعدی پیشگیری کرد.
خلیل‌الهی با تاکید بر احصا نقاط ضعف و قوت طرح پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی، گفت: باید همه دستگاه‌های مرتبط پای کار باشند و با هم افزایی نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود.
در ادامه این نشست، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه پنجره واحد زمین برنامه‌ای است که قوه قضاییه پیگیر آن بوده و رئیس قوه قضاییه نیز بر آن تاکید دارند، ادامه داد: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده این بستر آماده شده و انتظار می‌رود دستگاه‌ها ضمن اعلام آمادگی از این بستر استفاده کنند.
 احمد موقری با بیان اینکه برنامه قوه قضاییه به این سمت حرکت می‌کند و تاکید بر این است تا دستگاه‌ها در رابطه با پایش آنلاین اقدام کنند، ادامه داد: مجموعه‌های مرتبط در کنار اقداماتی که انجام داده‌اند باید با برنامه ریزی‌های لازم بهره مندی از این بستر را فراهم کنند.
 
انتهای پیام/