رئیس دانشگاه آزاد: نظام آموزشی شاگردپرور نیست
رئیس دانشگاه آزاد: نظام آموزشی شاگردپرور نیست

[ad_1] رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم توجه جدی به موضوع شاگرد پروری در این دانشگاه تاکید کرد و گفت: متأسفانه امروز به واسطه عملکردهای نادرست، نظام آموزشی ما نظام شاگرد پرور نیست. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمدمهدی طهرانچی بعد از ظهر امروز شنبه در آیین تکریم و تودیع رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی […]

[ad_1]


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم توجه جدی به موضوع شاگرد پروری در این دانشگاه تاکید کرد و گفت: متأسفانه امروز به واسطه عملکردهای نادرست، نظام آموزشی ما نظام شاگرد پرور نیست.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمدمهدی طهرانچی بعد از ظهر امروز شنبه در آیین تکریم و تودیع رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد:مفهومی تحت عنوان دهکده جهانی و دنیایی با یک نظام سلطه پس از جنگ جهانی دوم و جنگ سرد مطرح شد و اکنون همین ایده سلطه جهانی از طریق فضای جهانی و با ابزار دلار در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه تحریم های ایران اسلامی نیز نتیجه سلطه این جریان بر چرخه مالی دنیاست، ادامه داد: بشر به واسطه بیماری ناشناخته ای بنام کرونا و به دنبال آن با جنگی در اروپا و بحران مواد غذایی به دلیل درگیری روسیه و اوکراین در این مناقشه دست به گریبان شده و امروز ایران اسلامی به واسطه استقلال کشور و وجود رهبری هوشیار و دوراندیش در راس امور برای مقابله با همه این چالش ها آماده شده است.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: برخی دشمنان دوست نما که قسم به خشکاندن ریشه این مردم خورده اند و سال ها با تحریم های فلج کننده به دنبال نابودی اقتصاد ایران بودند و می خواستند به دست داعش که دست پرورده خود آنهاست، تک تک مردم ما را به روش های هالیوودی سر ببرند، امروز به بهانه تنش‌های  اجرای برخی طرح‌های تحولی، دم از نگرانی برای مردم ما می‌زنند اما رهبران و مسئولان ما به درستی در حال مدیریت این شرایط هستند.

وی گفت: هر چند مشکلات معیشتی وجود دارد اما مردم ایران هیچ گاه تحقیر را حتی تحت چنین مشکلاتی بر نمی‌تابد و در این میان اساتید دانشگاه‌ها و معلمان شرایط سخت‌تری دارند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند و چون به دنبال ساختن آینده ایران هستند، نباید اجازه تأثیر این مشکلات بر روند آموزشی را بدهند و ما نیز تمام تلاش خود را در رأس دانشگاه برای ارتقای معیشت و وضعیت اقتصادی کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به کار گرفته ایم و از مجلس نیز انتظاری جز این نداریم که تنها دولت را مجاب به پرداخت مطالبات ما کند.

طهرانچی تأکید کرد: رسالت ما رسالت انبیا و آموزش است و انفاق از دانش نابی که از اساتید خود کسب کرده ایم، وظیفه ماست و اگر در این مسیر قرار گرفتیم باید از وسوسه‌های شیطانی دوری کنیم و علاوه بر ایجاد بینش باید در مسیر تعلیم و تربیت اجتماعی دانشجویان نیز بکوشیم تا با تولید جوان مولد دانشگاه کوثر باشیم.

وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی بین نظام جامعه و خانواده قرار گرفته، اظهار داشت: متأسفانه به واسطه عملکردهای نادرست اکنون نظام آموزشی ما نظام شاگرد پرور نیست و ارتقا و معیشت دغدغه اول نیروهای آموزشی ما بجای تربیت نیروهای کارآمد است در حالی که دانشجو و شاگرد پروری و تربیت جوانان این آب و خاک وظیفه اول ماست که این مسیر را انتخاب کرده ایم و هر چند کار معلم قدر و قیمت ندارد اما در دوگانه شهریه دانشجو و حقوق استاد نباید شاگرد پروری فراموش شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در چهل سالگی دانشگاه آزاد باید امید بخشی، اشتغال و آینده سازی برای نسل جوان به عنوان اموری که رضایت الهی را به دنبال دارند، در اولویت همه بخش ها قرار گیرد و این دانشگاه به بستر تولید دانش بنیان تبدیل شود.

انتهای پیام/۶۰۰۳۶


[ad_2]