رئیس جمهور سریلانکا: لزوم ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و سریلانکا
رئیس جمهور سریلانکا: لزوم ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و سریلانکا

رئیس جمهور سریلانکا  با دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ایران برای سرمایه‌گذاری در سریلانکا، گفت: دو کشور باید تلاش خود را برای ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی و تجاری افزایش دهند. مایتریپالا سیریسنا  روز یکشنبه در نشست خبری با همتای ایرانی خود با اشاره به اینکه روابط دیپلماتیک ایران و سریلانکا از سال ۱۹۶۱ برقرار شده است، […]

رئیس جمهور سریلانکا  با دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ایران برای سرمایه‌گذاری در سریلانکا، گفت: دو کشور باید تلاش خود را برای ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی و تجاری افزایش دهند.

مایتریپالا سیریسنا  روز یکشنبه در نشست خبری با همتای ایرانی خود با اشاره به اینکه روابط دیپلماتیک ایران و سریلانکا از سال ۱۹۶۱ برقرار شده است، گفت: البته آغاز روابط واقعی دو ملت و دو کشور، به هزاران سال قبل بازمی‌گردد و خوشحالم با افتخار اعلام کنم که امروز عزم خود را برای تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی بین دو کشور به نمایش گذاشتیم.

رئیس جمهور سریلانکا با تأکید بر اینکه دو کشور باید تلاش خود را برای ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی و تجاری افزایش دهند، افزود: ایران یکی از خریداران عمده چای سریلانکاست و سریلانکا نیز از مشتریان نفت جمهوری اسلامی ایران است، لذا در گفتگوهایمان تقاضا کردیم که صادرات نفت ایران به سریلانکا افزایش یافته و نیازهای ما در این زمینه توسط ایران تأمین شود.

سیریسنا با اشاره به اینکه امروز تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه صادرات دارو و تجهیزات پزشکی، مبارزه با مواد مخدر، همکاری در عرصه سینما و همکاری‌های علمی و فناوری بین دو کشور امضاء شد، اظهار داشت: سریلانکا خود را متعهد به اجرای همه این تفاهم‌نامه‌ها می‌داند و خواهان برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور برای افزایش تعاملات و آمد و شد بین مردم و فعالان اقتصادی دو کشور است.

رئیس جمهور سریلانکا با دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ایران برای سرمایه‌گذاری در سریلانکا، تصریح کرد: تسهیلات مناسبی برای تشویق سرمایه‌گذاران در سریلانکا در نظر گرفته‌ایم تا مناسبات تجاری و اقتصادی خود با دیگر کشورها و از جمله ایران را افزایش دهیم و پیشاپیش از همه تلاش‌ها و مساعدت‌های ایران برای توسعه سریلانکا قدردانی می‌کنم.