دیدار ملت بیدار با رهبر آگاه
دیدار ملت بیدار با رهبر آگاه

۲۹ بهمن ماه هرسال، موسم فرخنده ای برای دیدار ملت بیدار و همیشه در صحنه تبریز با رهبر فرزانه ای است که نسب ایشان با افتخار به این خطه می رسد. موعدی پرشور که عموما در کنار فضایی صمیمی و دوستانه، به فرصتی برای طرح مسائل مهم و ارزنده جامعه در حوزه های گوناگون تبدیل […]

۲۹ بهمن ماه هرسال، موسم فرخنده ای برای دیدار ملت بیدار و همیشه در صحنه تبریز با رهبر فرزانه ای است که نسب ایشان با افتخار به این خطه می رسد. موعدی پرشور که عموما در کنار فضایی صمیمی و دوستانه، به فرصتی برای طرح مسائل مهم و ارزنده جامعه در حوزه های گوناگون تبدیل می شود.

ایرج شهین باهر/ شهردار تبریز: به نظر  می رسد رهبر معظم انقلاب ضمن آنکه در همه سخنرانی های خود به تشریح مواضع نظام و نیز ارائه راهکارها برای مسئولین می پردازند، دیدار با مردم تبریز، به فرصتی برای خط دهی های اثرگذار به همه مردم و امت انقلابی ایران اسلامی تبدیل می شود.

گو اینکه ایشان آگاهند، آذربایجان و به خصوص تبریز با توجه به نقش اثرگذار خود در جریان سازی  و خط دهی به ملت ایران کارنامه روشنی دارد و نمود آن نیز در اربعین شهدای قم که در روز ۲۹ بهمن ماه سال ۵۶ به وقوع پیوست، تبلور یافته است. حماسه ۲۹ بهمن به عنوان سند افتخار مردم تبریز در تاریخ انقلاب اسلامی به تمامی می درخشد و همواره این ظرفیت، به خلق فرصت های بی بدیل برای نمود یافتن هوش انقلابی و ولایی مردم این شهر بدل شده است تا در جریان سازی و جریان آفرینی در عرصه ملی اقدام نمایند.

تاثیرات و تاثرات این حماسه آن اندازه بزرگ است که حضرت امام خمینی(ره) با تفقدی خاص، آن را نقطه عطف انقلاب اسلامی خواند و از آن به تعبیر درخشان «سنت چهلم ها» یاد کرد. تعبیری که به تمامی در روند ماه های آتی، خود را نشان داد و با نمایش سبوعیت رژیم ستم شاهی و کشتار مردم آزاده ایران، به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی منجر شد. رهبر معظم انقلاب نیز با بهره گیری از همین سابقه تاریخی و ذهنی، مردم آذربایجان را همچنان نقش آفرین می خوانند و همواره انتظار خط دهی های سراسری به ملت ایران را دارند.

همه ساله مرور همه پیام های این دیدار، سرفصل هایی درخشان از رهنمودهایی روشنگرانه در تبیین وضعیت فعلی کشور به ما می دهد و همه آنها مخاطبانی آگاه و بیدار دارند و می توانند با تکیه به توان انقلابی خود، فردایی بهتر را برای ایران ترسیم و رفتار خود را به سرمشقی برای ایران بدل کنند.
چه آنکه این انتظار نیز بیهوده نبوده و مردم آزاده تبریز، همواره در برهه های حساس بعد از انقلاب در همه عرصه ها خوش درخشیده اند و به نقش تاریخی خود چونان گذشته عمل کرده اند. نقش ماندگار مردم این خطه در همه سالهای بعد از انقلاب اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نیست و آنها با حضور در عرصه های حماسه و دفاع، سازندگی، تحولات اجتماعی و سیاسی، ولایت پذیری خود به انقلاب و ایران را به ثبوت رسانده اند.

دیدار با مقام معظم رهبری فرصتی ارجمند است که همه ساله در این موعد به ما دست می دهد.این دیدار زمینه و فرصت ارزشمندی برای نمود توانمندی های بالفعل تبریز است. روزهایی که تبریز به مدد توجه به سابقه درخشان تاریخی و سیاسی اش در همه سالهای گذشته، امروز نیز همچنان نقش ماندگار و اثرگذار خود را برای توسعه و بالندگی ایران تداوم بخشد.

 

امید که دیدار سال جاری مردم تبریز با رهبر و مولایمان، به سان همه سالها، زمینه ساز برکت و بالندگی در این خطه باشد. انشاالله