دومین روز ماراتن موغام به سرانجام رسید
دومین روز ماراتن موغام به سرانجام رسید

به گزارش قلم پرس، بخش خوانندگی دومین روز از این جشنواره که به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز و مشارکت انجمن موسیقی آذربایجان شرقی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حال برگزاری است، روز سه شنبه اجرا شد. در این بخش که در گروه سنی ب برگزار شد، ابوالفضل […]

به گزارش قلم پرس، بخش خوانندگی دومین روز از این جشنواره که به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز و مشارکت انجمن موسیقی آذربایجان شرقی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حال برگزاری است، روز سه شنبه اجرا شد.

در این بخش که در گروه سنی ب برگزار شد، ابوالفضل انسانی، منوچهر بخشعلی زاده، یونس جعفرزاده، یوسف رجبی، پدرام رنجبر، سهراب اشرفی، سعید شوقی، میرمهدی موسوی، سیدمحمد موسوی و جعفر وطن‌خواه در ابتدا به اجرای آثار خود در موغام پرداخته و پس از اتمام این دور، اجرای آثار در بخش موغام ضربی انجام شد. در اجرای این آثار تنها منوچهر بخشعلی زاده حضور نداشت.

لازم به ذکر است از مجموع ۱۰۰ امتیاز این بخش، ۸۰ امتیاز مربوط به اجرای آثار موغام و ۲۰ امتیاز مربوط به اجرای آثار موغام ضربی بود.

به گزارش کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی سومین دوره جشنواره سراسری موسیقی موغام، صبح امروز نیز بخش نوازندگی این جشنواره با اجرای آثار شرکت‌کنندگان در سازهای تار، عود و بالابان به شرح زیر به پایان رسید.
تار:
گروه سنی الف: آتیلا بروستانی، مانی بابایی، بابک رونق، عرشیا عباسی، امیرحسین میکائیلی، آراز وجودی و آراز راشدی کرگان

گروه سنی ب: اشکان احمدی فخرآباد، حامد باقرزاده خیاوی، عارف بهرامی، سهند توکلی لجین، شهرزاد جنتی فرد، تراب درخشان، یانار رنجبریان، مهسا شاطریان، سینا شجری، سپهر مسلمی، فؤاد مصلحت‌جو، آیلین مهدوی، زهرا میرزایی، عرفان نجفی و سالار نجفی
در نوازندگی عود، قانون و بالابان نیز که شرکت‌کنندگان در گروه سنی ب قرار داشتند، آثار به شرح زیر اجرا شد:

عود: آراز وجودی

بالابان: یوسف محرمیان

لازم به ذکر است، با توجه به شرایط کرونایی و به منظور جلوگیری از به خطر افتادن سلامتی همشهریان و هم استانی‌های عزیز، این جشنواره به صورت زنده از طریق صفحات فضای مجازی به آدرس‌های زیر پوشش داده می‌شود:
https://www.aparat.com/tabrizca

https://instagram.com/farhangtbz۲

 https://instagram.com/anjomanmusic_azerbaijan_shargi

گفتنی است روز سوم و پایانی اجراهای سومین دوره جشنواره سراسری موغام با اجرای آثار شرکت‌کنندگان در کمانچه و قارمان دنبال می‌شود. بخش خوانندگی نیز از ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد. مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره نیز روز پنجشنبه در سالن همایش‌های خاوران برگزار می‌شود.
 

عکس ها از کریم شافعی