دولت به همان اندازه که به معیشت توجه دارد،‌ به فرهنگ و هنر هم اهمیت می‌دهد
دولت به همان اندازه که به معیشت توجه دارد،‌ به فرهنگ و هنر هم اهمیت می‌دهد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود توازن در برنامه‌های توسعه‌ای دولت مردمی، گفت: دولت به همان اندازه که به معیشت توجه دارد،‌ به فرهنگ و هنر هم اهمیت می‌دهد. «محمدمهدی اسماعیلی» روز جمعه در همایش روز جوان که با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر ملکان در فرمانداری این شهرستان برگزار […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود توازن در برنامه‌های توسعه‌ای دولت مردمی، گفت: دولت به همان اندازه که به معیشت توجه دارد،‌ به فرهنگ و هنر هم اهمیت می‌دهد.

«محمدمهدی اسماعیلی» روز جمعه در همایش روز جوان که با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر ملکان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: دولت برای تعطیلات عید بسته حمایتی آماده کرده و برای اولین‌بار در این بسته حمایتی، سرانه فرهنگی از جمله فیلم و کتاب را هم پیش‌بینی کرده است.

وی گفت: دولت انقلابی همچنین بنا دارد تا عدالت فرهنگی را به نحو کامل و جامع در سطح کشور پیاده کند که یکی از مصادیق آن آموزش ۴۰ هزار هنرآموز در ۷۲ شهرستان و در ۵۰ رشته مختلف به صورت رایگان است.

وی با اشاره به سفر هفته قبل خود به آذربایجان‌شرقی، بیان کرد: اگرچه برنامه‌های امروز فشرده است و امشب در تالار وحدت حامل پیام رئیس‌جمهوری هستم، به حرمت همه جوانان و به ویژه جوانان ملکان در این همایش حضور یافتم.

وی همچنین تکمیل طرح های نیمه‌تمام را از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: به زودی قرارگاه محرومیت‌زدایی از فرهنگ و هنر نیز راه‌اندازی می شود زیرا مردم باید به صورت عادلانه از امکانات فرهنگی استفاده کنند.

به گفته «اسماعیلی» برای محرومیت‌زدایی از عرصه فرهنگی و هنری ملکان نیز در سفر استانی رییس‌جمهوری به آذربایجان‌شرقی، برنامه‌های قابل توجهی پیش‌بینی خواهد شد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در سایه حمایت مجلس و تلاش جوانان انقلابی، پیشرفت روزافزون در عرصه فرهنگی و هنری کشور حاصل شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی هم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را وزیر گام دومی و جهادی اطلاق کرد و گفت: وزیر جوان دولت سیزدهم الگویی برای جوانان ایران اسلامی است.

«سیدعلی موسوی» اضافه کرد: نظام اسلامی به جوانان اعتماد دارد و گام دوم انقلاب به پشتوانه همین جوانان شاهد پیشرفت های روزافزون است.

وی با بیان اینکه مجلس گام دومی انقلابی در کنار دولت قرار دارد، بیان کرد: ما به پشتوانه همین جوانان در مقابل دشمنان ایستاده‌ایم و تحریم را هم با پیروزی پشت سر خواهیم گذاشت.

 در این جلسه تعدادی از جوانان فعال شهرستان از جمله مصطفی قاسم‌زاده، نادر کاظمی، زهرا یوسفی، حسن مهدی‌زاده و شهرزاد عبداللهی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شدند.

گفتنی است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارمین سفر خود به آذربایجان شرقی با حضور در شهرستان ملکان از مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان بازدید و اظهار امیدواری کرد طرح این مجتمع در آینده ای نزدیک تکمیل شود.

امروز در سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ملکان کلنگ احداث سه طرح فرهنگی هنری در مناطق محروم این شهرستان به زمین زده شد که توسط شهرداری و خیرین احداث خواهد شد.