دوره‌های آموزش راهبری قطارهای برقی برای نخستین بار در تبریز برگزار شد
دوره‌های آموزش راهبری قطارهای برقی برای نخستین بار در تبریز برگزار شد

دوره‌های آموزش راهبری قطارهای برقی برای نخستین بار در تبریز برگزار شد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: با وارد شدن راهبران جدید به بدنه سازمان حمل و نقل ریلی ضمن کاهش مشکل کمبود راهبر و همچنین افزودن واگن‌های جدید به سیستم، شاهد کاهش زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌ها خواهیم بود. به گزارش […]



دوره‌های آموزش راهبری قطارهای برقی برای نخستین بار در تبریز برگزار شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: با وارد شدن راهبران جدید به بدنه سازمان حمل و نقل ریلی ضمن کاهش مشکل کمبود راهبر و همچنین افزودن واگن‌های جدید به سیستم، شاهد کاهش زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌ها خواهیم بود.

به گزارش قلم پرس،، جبارعلی ذاکری در مراسم اعطای گواهینامه‌های راهبری پایه ۲ و ۳ قطارهای برقی اظهار کرد: در دوره‌های مذکور موضوعات مختلفی از مباحث آشنایی با مقررات سیر و حرکت، ایمنی و ناوگان و مقررات حمل و نقل ریلی به راهبران آموزش داده شده است.

ذاکری با تاکید بر نقش راهبران در تامین ایمنی سیر و حرکت افزود: پس از برگزاری اولین دوره، امروز مقارن با بزرگداشت روز حمل و نقل و رانندگان،  به ۲۰ نفر از راهبران جدید و حائز شرایط که توانسته‌اند آزمون‌های جامع کتبی و عملی را با موفقیت به اتمام برسانند، گواهینامه های پایه دو اعطا شد.

وی با اشاره به وجود دستگاه سیمولاتور(شبیه ساز) و بسترهای لازم برای آموزش راهبران بیان کرد: خوشبختانه با اخذ مجوزهای لازم از شورای عالی ترافیک کشور و مراجع ذیربط امروز شاهد برگزاری دوره‌های آموزشی راهبری در سازمان حمل و نقل ریلی هستیم که به ثمر رسیدن این رویداد حاصل تلاش مجموعه سازمان، مدرسان و متخصصان این امر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به همراه رئیس شورای شهر تبریز و رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورا در مراسم اعطای گواهینامه‌های راهبری پایه ۲ و ۳ قطارهای برقی شرکت کرده و برگزاری دوره‌های آموزشی راهبری را برای نخستین بار در تبریز تحسین برانگیز تلقی کردند.