ده‌ها پروژه صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی افتتاح شد
ده‌ها پروژه صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی افتتاح شد

در هفتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، ده‌ها پروژه فنی، عمرانی، تولیدی و پژوهشی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با حضور مسوولان استان مورد افتتاح و رونمایی قرار گرفت. به گزارش قلم پرس: آیین افتتاح این پروژه‌ها صبح امروز (یک‌شنبه) با حضور استاندار آذربایجان شرقی، نماینده ولی فقیه در استان، معاون امور مجلس […]

در هفتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، ده‌ها پروژه فنی، عمرانی، تولیدی و پژوهشی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با حضور مسوولان استان مورد افتتاح و رونمایی قرار گرفت.

به گزارش قلم پرس: آیین افتتاح این پروژه‌ها صبح امروز (یک‌شنبه) با حضور استاندار آذربایجان شرقی، نماینده ولی فقیه در استان، معاون امور مجلس و استان‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مدیران سازمان‌ها و نهادهای استان در مجتمع فرهنگی بلال صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برگزار شد.

طرح راه‌اندازی ۲۱ ایستگاه سامانه پخش دیجیتال و شش ایستگاه رادیو FM از جمله پروژه‌هایی هستند که با اعتباری بالغ بر ۶۶ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری رسیدند.

با افتتاح این پروژه‌ها، پخش آنالوگ شبکه‌های صدا و سیما در مناطق تحت پوشش قطع و جمعیت تحت پوشش سامانه‌های پخش دیجیتال در سطح استان آذربایجان شرقی به ۸۷ درصد می‌رسد.

همچنین ۱۰ پروژه عمرانی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با ۱۶ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

کلیدزنی و رونمایی از ده‌ها برنامه پژوهشی و محتوایی از جمله یک سریال ۶۰ قسمتی، چندین مستند، انمیشین و نمایش رادیویی، چند قطعه موسیقی فاخر و ده‌ها عنوان طرح پژوهشی از دیگر برنامه‌های آیین افتتاح پروژه‌های صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی بود.

در این آیین همچنین از سردار شهید حاج عباس عبدالهی، از شهدای مدافع حرم تجلیل شد.