دفاع رومنیگه از شرایط قطر برای میزبانی جام جهانی
دفاع رومنیگه از شرایط قطر برای میزبانی جام جهانی

به گزارش ایسنا و به نقل از اشپیگل، وضعیت حقوق بشر در کشور میزبان جام جهانی قطر همچنان باعث بحث و گفت‌وگو است. کارل هاینتس رومنیگه، رئیس هیات مدیره  باشگاه بایرن مونیخ علیه تحریم مسابقات در سال آینده صحبت کرد و از حمایت مالی هواپیمایی قطر از بایرن دفاع کرد. در آخرین بازی‌های ملی برای انتخابی […]

به گزارش ایسنا و به نقل از اشپیگل، وضعیت حقوق بشر در کشور میزبان جام جهانی قطر همچنان باعث بحث و گفت‌وگو است. کارل هاینتس رومنیگه، رئیس هیات مدیره  باشگاه بایرن مونیخ علیه تحریم مسابقات در سال آینده صحبت کرد و از حمایت مالی هواپیمایی قطر از بایرن دفاع کرد.

در آخرین بازی‌های ملی برای انتخابی جام جهانی بحث تحریم این رقابت ها داغ بود. بازیکنان تیم های ملی متعدد در مقدماتی جام جهانی در اروپا به وضعیت ضعیف حقوق بشر در قطر اشاره کردند. این مساله همچنین برای بایرن یک مساله حساس است.  شرکت هواپیمایی قطر اسپانسر بایرن مونیخ محسوب می شود و اکنون رئیس هیات مدیره بایرن مونیخ از این کشور دفاع کرد.  

رومنیگه گفت: این حق بازیکنان است که نگرانی های خود را بیان کنند. با این حال نظر ما این است که هر اتفاقی فقط از طریق گفت‌وگو رخ می دهد و تحریم بی معناست.

آخرین بحث درباره حقوق بشر در قطر در وهله اول در مورد شرایط کارگران مهمان است که در آستانه جام جهانی به این کشور اعزام شده اند. طبق تحقیقات گاردین انگلیس، بیش از ۶۰۰۰ کارگر مهمان از کشورهای آسیایی از زمان شروع ساخت و ساز در قطر جان باختند. با این حال، گفته می شود که اخیراً شرایط محلی بهبود یافته است. تغییر یک شبه اتفاق نمی افتد و زمان می برد. تجربه ما در پنج یا شش سال گذشته همکاری با هواپیمایی قطر نشان داده است که همه چیز از طریق فوتبال و گفت‌وگو بهتر شده است. 

اخیراً سازمان عفو بین‌الملل از فیفا خواست که فشار بیشتری به میزبان جام جهانی وارد کند.

انتهای پیام