دستگیر ۱۰۹ متجاوز مرزی تا به امروز / امنیت در مرزهای کشور برقرار است
دستگیر ۱۰۹ متجاوز مرزی تا به امروز / امنیت در مرزهای کشور برقرار است
فرمانده مرزبانی کشور گفت: اشراف اطلاعاتی خوبی در مرزهایمان داریم و این اشراف باعث شده در طول مرزهای هشت هزار و ۷۷۵ کیلومتری کشور، امنیت و ثبات برقرار باشد تا مردم با خیال راحت به زندگی شان برسند.

به گزارش قلم پرس، سردار احمدعلی گودرزی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه امروز مرزبانان کشور با قدرت و صلابت و هوشیاری تمام، ادامه دهنده راه شهدا هستند، اظهار کرد: در اربعین امسال با دیپلماسی خوب و قوی با کشور عراق نزدیک به سه میلیون و ۸۰۰ نفر زائر را از داخل کشور و نیز برخی شهروندان کشورهای جنوب شرق و شمال غرب کشور را از داخل ایران به عراق انتقال دادیم که نتیجه این دیپلماسی برگزاری اربعین باشکوه در سال جاری بود.

وی با اشاره به کشف ۱۴۰۰ قبضه انواع سلاح در ۶ ماه گذشته، گفت: همچنین ۸۰ هزار عدد انواع فشنگ جنگی و شکاری توسط مرزبانان کشف شده است.

سردار گودرزی  اعلام کرد: مرزبانان دریایی و زمینی کشور یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر انواع مواد نفتی و ۳۲ تن انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.

وی همچنین با بیان اینکه درگیری ها در ۶ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش یافته است، گفت: تا امروز ۱۰۹ متجاوز مرزی را دستگیر کرده ایم.

به گفته فرمانده مرزبانی کشور مجموعه دستگیری های نیروی انتظامی و هنگ مرزی، ۵۵۰ هزار نفر اتباع خارجی است.