دستور تخلیه بخشی از فلوریدا به‌دلیل خطر وقوع سیل حاوی پساب سمی
دستور تخلیه بخشی از فلوریدا به‌دلیل خطر وقوع سیل حاوی پساب سمی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی افزایش خطر جاری شدن سیلی از پساب‌های سمی، بخش «ماناتی کانتی» ایالت فلوریدای آمریکا تخلیه شد. به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «ران دیسانتیس» فرماندار فلوریدا با صدور دستور تخلیه فوری صدها نفر از ساکنین گفت: «آنچه به‌دنبالش هستیم تلاش برای جلوگیری و پاسخ به وضعیت جاری شدن سیلی […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی افزایش خطر جاری شدن سیلی از پساب‌های سمی، بخش «ماناتی کانتی» ایالت فلوریدای آمریکا تخلیه شد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «ران دیسانتیس» فرماندار فلوریدا با صدور دستور تخلیه فوری صدها نفر از ساکنین گفت: «آنچه به‌دنبالش هستیم تلاش برای جلوگیری و پاسخ به وضعیت جاری شدن سیلی فاجعه‌بار است».

تلاش برای مقابله با نشت پساب‌های سمی از ماه گذشته میلادی آغاز شد و در حال حاضر شمار زیادی کارگر جهت پمپ کردن این فاضلاب هستند تا مانع از فروریختن دیوار ۶ متری نگه‌دارنده آن شوند.

با این حال از روز جمعه، با افزایش نشت این پساب که مربوط به یک معدن فسفات است، فرماندار فلوریدا در سه منطقه وضعیت اضطراری اعلام کرد.

دیسانتیس که اخیراً سوار بر بالگرد از منطقه بازدید کرده است، تصریح کرده که این پساب برخلاف گمانه‌زنی‌های برخی رسانه‌ها، حاوی مواد رادیواکتیو نیست.

به گفته این مقام ایالت فلوریدا، در حال حاضر با کمک نیروهای گارد ملی آمریکا، روزانه ۳۳ میلیون گالن از این پساب در حال خارج شدن است.

از سوی دیگر «نیکی فرید» کمیسیونر کشاورزی فلوریدا هشدار داده، در صورت شکستن دیوار حامل و جاری شدن سیل، مقادیر بالای فسفر موجود در این پساب‌ها، می‌تواند در بدنه‌های آبی اطراف، موجب شکوفایی جلبکی و فاجعه محیط زیستی شود.

انتهای پیام/