دستمان را به سوی بیگانه دراز نکرده و نخواهیم کرد؛ دست ما به سوی خداست/ ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری بعد از برجام شده؛ روند فزاینده است
دستمان را به سوی بیگانه دراز نکرده و نخواهیم کرد؛ دست ما به سوی خداست/ ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری بعد از برجام شده؛ روند فزاینده است

رییس جمهوری در جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویر احمد، دستاوردهای دولت را نتیجه حضور مردم و رهنمودهای رهبری برشمرد و تاکید کرد که تقویت اعتماد مردم و امید به آینده، یک وظیفه ملی است. حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه که روز دوشنبه در یاسوج برگزار شد، با مقایسه […]

رییس جمهوری در جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویر احمد، دستاوردهای دولت را نتیجه حضور مردم و رهنمودهای رهبری برشمرد و تاکید کرد که تقویت اعتماد مردم و امید به آینده، یک وظیفه ملی است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه که روز دوشنبه در یاسوج برگزار شد، با مقایسه شرایط امروز کشور با ۲۵ مرداد سال ۹۲ و اقداماتی که طی ۳ سال گذشته توسط دولت یازدهم انجام شده، گفت: این دولت با رهنمودهای رهبری و حضور، صبر و ایثار مردم توانسته کار عظیمی را در کشور به انجام برساند.

رییس‌ جمهوری تأمین ذخیره مواد غذایی استراتژیک را از جمله مشکلات دولت یازدهم در ابتدای فعالیتش برشمرد و خاطرنشان کرد: بر خلاف گذشته؛ امروز و طبق گزارش وزیر جهاد کشاورزی، ذخایر گندم کشور متجاوز از ۳۰ میلیون تن در سیلوها است و  برای ۷۰۰ روز مصرف کشور ذخیره گندم داریم.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه برجام تنها به معنای رفع تحریم‌ها نیست، افزود: تأکیدم از ابتدای مذاکرات به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای این بود که باید مبانی تحریم مانند پی.ام.دی در این مذاکرات از بین برود که این موضوع با گزارشی از سوی آژانس مبنی بر اینکه هیچ سوالی در خصوص فعالیت هسته‌ای ایران وجود ندارد، برطرف شد.

رییس جمهوری فرو ریختن یکباره شش قطعنامه فصل هفتمی علیه کشور در شورای امنیت را  اقدامی بی سابقه خواند و با بیان اینکه به واسطه توافق برجام ۱۲ قطعنامه شورای حکام و ۵ تصمیم اجرایی درباره پرونده هسته‌ای به یکباره لغو شد که این افتخاری برای مردم ایران است، گفت: قطعنامه‌های شورای امنیت از دیگر مبانی تحریم‌های ظالمانه بود که معتقد بودیم باید لغو شوند، اما عده‌ای بر این باور بودند که این کار امکان‌پذیر نخواهد بود.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه اگر کشوری تحت قطعنامه‌های فصل ۷ منشور سازمان ملل متحد قرار بگیرد تاکنون سابقه نداشته که نجات پیدا کند و آن کشور به طرق مختلف از هم پاشیده می‌شد، افزود:  برجام مبانی تحریم را از بین برد اما این به معنای حل همه مشکلات نیست و باید مراقب توطئه دشمنان باشیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز به واسطه توافق نه تنها روابط بانکی فعال و ال سی های تجاری و بانکی گشوده شده ‌بلکه سلامت مردم نیز بیشتر تضمین شده است، گفت: حتی سم غیر استاندارد کشاورزی و داروی بی کیفیت وارد و مصرف می شد؛ برجام خدمات بزرگی به سلامت مردم کرد.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه باید ثمرات برجام در بخش‌های مختلف برای مردم بازگو شود، گفت: ملت ما باید بداند که دولت چه اقدام عظیمی را در این عرصه انجام داده است.

رییس جمهوری با اشاره به نقش برجام در ارتقاء جایگاه سیاسی و دیپلماسی ایران در جامعه بین‌المللی، افزود: پیش از برجام و به واسطه تحریم، قادر به استفاده از سیستم بانکی جهانی نبودیم و روابط ما با کشورهای خارجی، آنطور که شایسته ملت ایران بود، صورت نمی‌گرفت و حتی به بهانه تحریم های غلط و ظالمانه، از عضویت ایران در سازمانهای منطقه ای و بین المللی خودداری می کردند.

رییس‌ شورای عالی امنیت ملی،  افزایش قدرت و توان دفاعی ایران را یکی دیگر از مسایل مهم برجام برشمرد و ادامه داد: حرکتی که دولت طی سه سال با همت و کمک مردم و دیگر قوا و ارکان نظام اسلامی انجام داد به گونه‌ای بود که همه در این موفقیت نقش دارند و امروز توانسته‌ایم از  شرایط سخت به شرایط آسان‌تر برسیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه هدف نهایی طراحان تحریم هسته ای برچیده شدن غنی سازی در ایران بود که در این هدف ناکام ماندند،  اظهارداشت: امروز به واسطه برجام نه تنها فعالیت هسته‌ای خود را در مراکز مختلف غنی‌سازی انجام می‌دهیم، بلکه دنیا فعالیت هسته‌ای ایران را جدی گرفته و به رسمیت می‌شناسد.

رییس‌ جمهوری  با اشاره به اینکه در قطعنامه های قبل ایران را تهدید می دانستند و در قطعنامه ۲۲۳۱ گفتند باید با ایران همکاری کرد، ادامه داد: امروز می‌توانیم کیک زرد را به راحتی خریداری و آب سنگین خود را به فروش برسانیم و برای بازسازی و نوسازی سایت‌های هسته‌ای از جمله سایت اراک در حال رایزنی هستیم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه امروز ایران با قدرت‌های بزرگ در حال تعامل در موضوع هسته‌ای است، گفت: باید همه از فضای پسابرجام  بهره‌برداری کنیم.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه امروز این سوال مطرح است که پس از برجام چه سرمایه‌گذاری در کشور صورت گرفته، گفت: برداشتن تحریم یک موضوع و اعتمادسازی موضوعی دیگر است و امروز که موانع برداشته شده نمی توانیم کسی را مجبور به سرمایه‌گذاری در کشور کنیم، بلکه هر چه شرایط و فضای داخلی امن‌تر و آرام‌تر باشد، اعتماد بیشتر می‌شود و هر چه درباره مسایل بی‌دلیل با هم دشمنی و جدال کنیم، باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران اعتماد لازم برای سرمایه‌گذاری را از دست بدهند.

دکتر روحانی با بیان اینکه دستمان را به سوی بیگانه دراز نکرده و نخواهیم کرد؛ دست ما به سوی خداست، افزود: امید من هر روز نسبت به آینده افزایش می‌یابد و این در حالی است که امید حقیقی ما به خداوند و عنایات ولی عصر(عج)، امام هشتم، رهنمودهای رهبری، تلاش و کمک مردم و علم دلسوزان و نخبگان است.

رییس‌ جمهوری گفت: ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری بعد از برجام شده که این روند فزاینده است و  امروز ما شرایط بهتری برای کار و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی داریم که باید به خوبی از آنها استفاده کنیم.

دکتر روحانی با اشاره به شرایط نابسامان اقتصادی در کشورهای صادر کننده نفت و تورم بالا در این کشورها طی سال‌های گذشته،  گفت: کسانی که می‌خواهند فعالیت دولت را قضاوت کنند باید بگویند که ما در چه شرایطی توانستیم کشور را اداره کنیم.

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به پیشرفت برسیم باید کارآفرینان و سرمایه‌های بخش خصوصی داخلی را جذب کنیم و این در حالی است که امروز یک نوع مسابقه برای حضور در ایران بین سرمایه گذاران در جریان است.

دکتر روحانی ادامه داد: باید همه تلاش کنند تا فضا آرام شده و بتوانیم در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت کنیم.

رییس‌ جمهوری، استان کهگیلویه و بویر احمد را سرزمینی با استعداد و دارای ظرفیت‌های فراوان و مردمی بانشاط، سختکوش و با دلهایی پر از امید و ایمان به خدا دانست و گفت: ما باید سرمایه ها را برای توسعه استان جذب کرده و بانک‌ها را فعال کرده و در مسیر رشد و ارتقاء سطح استان تلاش کنیم.

دکتر روحانی با اشاره به ضرورت تعامل و همدلی میان همه دستگاه‌ها، بویژه دولت و مجلس گفت: امروز امید ما به مجلس زیاد است و امیدوارم همه دست به دست هم بدهیم و در این استان که زمینه و فرصت برای رشد و پیشرفت در بخش‌های مختلف وجود دارد، موفق بوده و خادمان خوبی برای مردم و فرهنگ اسلام باشیم.

رییس‌ جمهوری ضمن تقدیر از استقبال گرم، پرشور و صمیمانه مردم استان کهگیلویه و بویر احمد از کاروان تدبیر و امید و تشکر از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و صدا و سیما و رسانه‌ها در جریان این سفر،‌ از استاندار و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی خواست تا به اجرایی شدن قول‌هایی که در این سفر به مردم داده شده، نظارت داشته باشند، تا بتوانیم تا پایان دولت یازدهم این وعده‌ها را عملیاتی کنیم.

دکتر روحانی در ابتدای سخنان خود نیز با ابراز خرسندی از سفر به این استان در ایام میلاد پربرکت ثامن‌الحجج(ع) گفت: ایران در پناه امام رضا (ع) است و ایرانیان در روزهای سختی و شادی با توسل به ائمه و عنایات حق با فداکاری و ایستادگی در برابر انواع توطئه‌ها مقاومت کرده و به پیروزی دست یافتند.

رییس‌ جمهوری در ادامه با بیان خاطراتی از دوران مبارزات انقلاب و سخنان امام پیرامون چگونگی مبارزه در آن دوران ، گفت: نگاه عمیق امام (ره) به پیروزی انقلاب و آینده کشور نظیر دیگری نداشت.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه پس از انقلاب، شرایطی بوجود آمد که هر لحظه امکان فروپاشی انقلاب وجود داشت، خاطر نشان کرد: ملت ایران تمامی این توطئه‌ها را با مقاومت خود و کمترین هزینه با هدایت‌های امام(ره) پشت سر گذاشت و اگر مجاهدت مردم و مؤمنین در ارتش برای ساماندهی امور نبود، ما هرگز به پیروزی نمی‌رسیدیم.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه عمده مسئولیت‌های وی پس از انقلاب در بخش‌های مختلف با دستور و یا پیشنهاد مقام معظم رهبری بوده است، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تا به امروز همه مسئولان در کنار ایشان برای توسعه و پیشرفت کشور تلاش کرده‌اند.