در پساتحریم به دنبال توسعه روابط با دنیا هستیم
در پساتحریم به دنبال توسعه روابط با دنیا هستیم

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه ما دوستان خود را در زمان تحریم شناختیم، گفت: یکی از این کشورها، اتریش هست که سیاست های مناسبی را در قبال ایران در زمان تحریم اتخاذ کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، احمد محمدزاده بعد از ظهر امروز در دیدار […]

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه ما دوستان خود را در زمان تحریم شناختیم، گفت: یکی از این کشورها، اتریش هست که سیاست های مناسبی را در قبال ایران در زمان تحریم اتخاذ کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، احمد محمدزاده بعد از ظهر امروز در دیدار با سفیر جمهوری فدرال اتریش، با اشاره به روابط ایران و اتریش در طول تاریخ، اظهار داشت: وجود اشتراکات تاریخی می‌تواند زمینه‌سار توسعه روابط بین دو استان اشتایر مارک و آذربایجان شرقی باشد.

وی با اشاره به تجارب بسیار تجار آذربایجانی، ادامه داد: تجار آذربایجان در تجارت صبور هستند و سخت قرارداد می‌بندند، اما زمانی که قراردادی را امضا کردند بر آن پایبند خواهند بود.

محمدزاده در ادامه با اشاره به سخنان سفیر اتریش نسبت به وجود اشتراک بین عقاید تجار اتریش و آذربایجان شرقی، گفت: وجود این وجه مشترک باعث خوشحالی بوده و می تواند زمینه ساز توسعه روابط باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و روابط بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه ما دوستان خود را در زمان تحریم شناختیم، ادامه داد: در پساتحریم به دنبال توسعه روابط با کل دنیا هستیم و یکی از این کشورها، اتریش هست که سیاست‌های مناسبی را در قبال ایران در زمان تحریم اتخاذ کرد.

وی با بیان اینکه تاریخ نشان داده روزهای سخت ماندنی نیست، اما رفتارها در یاد می‌مانند، گفت: خوشحالیم که خاطره خوبی از اتریش در ذهن مردم ایران باقی مانده است.

سفیر جمهوری فدرال اتریش، در این دیدار، با بیان اینکه جمهوری فدرال اتریش همیشه سعی کرده تا در روابط خود اعتدال را حفظ کند، گفت: با توجه به اشتراکات میان ایران و اتریش امید داریم پس از تحریم‌ها روابط میان دو کشور را توسعه دهیم.