در پانزدهمین سوگواره تجسمی « ۷۲بغض بوم/ ۱۵۰ اثر عاشورایی فاخر در قالب خط و نقش خلق شد
در پانزدهمین سوگواره تجسمی « ۷۲بغض بوم/ ۱۵۰ اثر عاشورایی فاخر در قالب خط و نقش خلق شد

[ad_1] پانزدهمین سوگواره عاشورایی هنرهای تجسمی «۷۲ بغض بوم» در رشته‌های نقاشی،‌ خوشنویسی، گرافیک و پوستر، تصویرسازی، نقاشی‌خط و جمعی از پیشکسوتان عرصه تجسمی با رویکرد خلق اثر با مفاهیم عاشورایی میزبان هنرمندان تبریزی بود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، سوگواره تجسمی « ۷۲بغض بوم» سنت حسنه ایی است که از سال های گذشته تا […]

[ad_1]


پانزدهمین سوگواره عاشورایی هنرهای تجسمی «۷۲ بغض بوم» در رشته‌های نقاشی،‌ خوشنویسی، گرافیک و پوستر، تصویرسازی، نقاشی‌خط و جمعی از پیشکسوتان عرصه تجسمی با رویکرد خلق اثر با مفاهیم عاشورایی میزبان هنرمندان تبریزی بود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، سوگواره تجسمی « ۷۲بغض بوم» سنت حسنه ایی است که از سال های گذشته تا به امروز به صورت خاص برگزار شده و امسال نیز شاهد برگزاری پانزدهمین دوره این سوگواره با خلق حدود ۱۵۰ اثر عاشورایی بودیم.

سه گروه از هنرمندان تصویرسازی، نقاشی و خوشنویسی در این سوگواره حاضر شدند و در عرصه هنر عاشورایی به خلق آثار جدید پرداختند.

آثار خلق شده به نوعی سوگواری هنرمندان برای امام حسین (ع) است، حال و هوایی که برای عاشورا و به خصوص حضرت سیدالشهدا دارند در قالب هنر خود به نمایش گذاشتند.

این سوگواره در رشته‌های نقاشی،‌ خوشنویسی، گرافیک و پوستر، تصویرسازی، نقاشی‌خط و با حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه تجسمی و هنرمندان استانی و در جهت عرض ارادت هنرمندان تجسمی به ساحت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد. 

رویکرد چنین برنامه‌هایی فرهنگ‌سازی در خصوص حماسه عظیم کربلا به زبان هنر و با پیوست مردمی در سطح جامعه بوده و بر همین اساس؛ هنرمندان رشته‌های مختلف تجسمی، علاوه بر ابراز عشق و ارادت خود به ساحت سید و سالارشهیدان و ۷۲تن از یاران باوفایش، با خلق آثاری فاخر، هرکدام از زاویه‌ای مفاهیم مرتبط با «حماسه کربلا و واقعه عاشورا» را به تصویر کشیدند. 

 

پانزده سال عرض ارادت بر پهنه «۷۲ بغض بوم»

 مینا نیک رزم دبیر اجرایی پانزدهمین سوگواره عاشورایی هنرهای تجسمی «۷۲ بغض بوم» در این خصوص گفت: زبان گویای هنر، ظرفیت و بستر مناسبی برای تبیین پیام عاشورا و حماسه حسینی است و هدف اصلی این سوگواره، تبیین و ترویج هنر دینی و سوق دادن هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی در جهت تولید آثار هنری با مفاهیم عاشورایی و مکتب حسینی (ع) است.

مدیر واحد هنرهای تجسمی حوزه‌هنری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت حضور هنرمندان در مراسم ومناسبت‌های دینی اظهار داشت: رویکرد اصلی چنین برنامه‌هایی به همت حوزه ‌هنری، فرهنگ‌سازی مناسب با حماسه عظیم کربلا به زبان هنر و با پیوست مردمی در سطح جامعه بوده و بر همین اساس؛ هنرمندان رشته‌های مختلف تجسمی، علاوه بر ابراز عشق و ارادت خود به ساحت سید و سالارشهیدان و ۷۲تن از یاران باوفایش، با خلق آثاری فاخر، هرکدام از زاویه‌ای مفاهیم مرتبط با «حماسه کربلا و واقعه عاشورا» را به تصویر کشیدند.

نیک رزم در ادامه اظهار داشت: امروزه بخشی از رسالت فرهنگی هنرمندان متعهد مرتبط با حوزه هنری، آگاهی بخشی به نسل جوان و آشنایی این نسل با فلسفه قیام عاشورا به وسیله تولید محتوا و بازخوانی مفاهیم عاشورایی به زبان هنر، نشر و گسترش آن در فضای مجازی و رسانه‌ای است، از این‌روی هنرمندان تجسمی حاضر در این سوگواره معنوی- هنری، در راستای تلاش جهت تحقق این امر، برای پانزدهمین سال متوالی، جلوه‌هایی از مفاهیم انسان‌ساز مکتب حسینی همچون: ایثار، شجاعت، غیرت یاران امام (ع)، حماسه حضرت زینب و زیبایی‌های عاشورا، در قالب نقش و رنگ و فقرات زیارت عاشورا در بخش خوش‌نویسی را به نمایش گذاشتند.

 

سوگواره هنرهای تجسمی «۷۲ بغض بوم» همزمان با ایام سوگواری سید وسالارشهیدان- حضرت اباعبدالله الحسین(ع)- با حضور هنرمندان تجسمی در رشته‌های در رشته‌های نقاشی،‌ خوشنویسی، گرافیک و پوستر، تصویرسازی، نقاشی‌خط و جمعی از پیشکسوتان عرصه تجسمی، برابر با هشتم محرم‌الحرام در محل پردیس سینمایی قدس تبریز برگزار شد.


[ad_2]