در هفته دولت انجام می شود/افتتاح ۱۴۶۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در آذربایجان‌شرقی
در هفته دولت انجام می شود/افتتاح ۱۴۶۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در آذربایجان‌شرقی

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح ۱۴۶۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با ۱۳ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی و یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار اعتبار ارزی در هفته دولت امسال در استان خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرم امشب در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن تشریح مهم‌ترین دستاوردها […]

[ad_1]


استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح ۱۴۶۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با ۱۳ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی و یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار اعتبار ارزی در هفته دولت امسال در استان خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرم امشب در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن تشریح مهم‌ترین دستاوردها و برنامه‌های دولت سیزدهم در استان، از افتتاح ۱۴۶۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با ۱۳ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی و یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار اعتبار ارزی در هفته دولت امسال خبر داد و اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی در تمام بخش‌های عمرانی و زیربنایی به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده و فضای کار و تلاش در اقصی نقاط استان مشاهده می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: رهاسازی آب سدهای استان از دیگر طرح‌های احیای دریاچه است که در این رابطه آذربایجان شرقی سهم خود را به خوبی ادا کرده است، همچنین رهاسازی پساب‌ها از طریق تصفیه‌خانه‌ها از دیگر موضوعاتی است که پیگیری می‌شود.
 
وی ادامه داد: بهداشت و الگوی کشت مناسب در اطراف دریاچه ارومیه بسیار مهم است که متاسفانه ۱۵ هزار چاه غیرمجاز در استان وجود دارد که از این تعداد ۷ هزار چاه بسته شده و یا برای آنها کنتور نصب شده است.
 
خرّم اظهار داشت: در جلسه‌ای که با معاون اول رئیس جمهور در راستای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه داشتیم چند اقدام اساسی برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام مورد توجه قرار گرفت که از جمله این طرح‌ها مقرر شد مدول دوم تصفیه‌خانه تبریز و تصفیه‌خانه‌های آذرشهر، بناب، ملکان و عجب‌شیر راه‌اندازی شوند.
 
استاندار آذربایجان شرقی در رابطه با انتقال آب ارس به تبریز نیز اظهار داشت: این ابرپروژه که در سال‌های گذشته به بن‌بست رسیده بود با انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم، عملیات اجرایی آن آغاز شده و تا سه سال آینده آب ارس به تبریز منتقل می‌شود.

انتهای پیام/


[ad_2]